Hej!
är i slutskedet av min övningskörning, eller det trodde jag iallafall. har kört regelbundet med en nära anhörig sedan i maj (och innan det hade jag lärt mig dragläge mm), och med körskola sedan januari. min körlärare var inte ens snäll från början, hon klagade på att jag lärt mig ”hela grejen med bilkörning” helt FEL. försökte få henne att förklara hur och att hon var där för att hjälpa mig, men hon var bara hånfull. sedan blev hon lite snällare och jag tänkte att jag kunde vara kvar hos henne trots allt. Det blev lite bättre, och efter 20 lektioner fick jag provköra upp hos chefen, som bara hade två klagomål; att ja skulle kolla mer i speglarna och lära mig fickparkera lite bättre. Sedan var min körlärare bortrest en vecka och jag Jag övade då detta med min privatlärare hemma, och fick in fickparkeringen bra.
När jag kommer tillbaka (alltså i början av förra veckan!) är hon helt annorlunda, hånfull igen, klagar på allt jag gör (är tydligen en riktig trafikfara, men hon kunde inte förklara hur), gör mig supernervös (så att jag kör fel och ryckigt) och så frågar hon ”har du bokat uppkörning?” vilket jag svarar ”ja, det är om 2v”, och då ser hon ut såhär ”det är aaaalldeles för snart du har såååå mycket att lära dig detta krävs minst 10 lektioner till HERREGUUD!”, och jag försökte få henne att förklara, men hon sa bara saker som att jag är seg, uppmärksam, osäker, trafikfarlig mm. TRAFIKSKOLAN bokade min uppkörning, för de tyckte jag var redo. Men hon bara hånar och fnyser och är överlägsen.
Nu är min uppkörning om 12 dagar och jag känner mig helt förstörd/nedbruten osv. teorin kan jan, jag VET att jag kan trafikregler och skyltar och är uppmärksam och tar inga onödiga risker. min lärare jag har ”hemma” tycker jag kör som vem som helst och väldigt säkert.
Bör jag byta lärare trots att jag är alldeles i slutskedet? vill aldrig gå tillbaka till henne igen, betala henne för att bli sårad och upprörd.