Start > Körkortsforum > När göra teoriprovet?

När göra teoriprovet?

Gäst 2015-03-15 14:26 ! Citera #
Skrev in mig på körskolan för en vecka sedan och har pluggat som fan. Gjort tester online och klarat de med bred marginal. Gjort 16 av distanstesterna och snittar 66/70.

De har en massa tester på körskolans datorer oxå som de vill att jag ska göra då de är lite svårare. Men när jag gjort dom och känner att jag är redo för provet kan man göra provet omgående då?
Måste man vänta en viss tid och göra det i samband med uppkörningen eller nåt?
Jossan-88 2015-03-15 20:32 ! Citera #
Om du är inskriven på en körskola så kommer dom boka tider både till din teoriskrivning samt din uppkörning när dom anser att du klarar dig bra både i teorin samt körningen. Eftersom du nyss har skrivit in dig så har du en del som ska genomföras på kursplanen innan dom ser att du klarar dig bra.
Stressa inte, utan låt det ta sin tid :)
Lycka till!
Gäst 2015-03-15 21:31 ! Citera #
Tack för svaret.
Jag hade hoppats man kunde göra teoriprovet när som helst bara man kände sig redo :)
Jossan-88 2015-03-16 16:27 ! Citera #
Du kan inte göra teoriprovet utan att göra körprovet.. Så även om du känner dig redo nu för att skriva teorin, så kan du inte göra det för att sedan vänta 4-5 månader för att sedan göra körprovet.
Båda proven görs inom några dagars mellanrum, så låt din körskola sköta allt :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
11
I dag 17:36
5
I dag 14:05
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor