Start > Körkortsforum > Enkel eller dubbellektion?

Enkel eller dubbellektion?

Gäst 2011-12-27 00:48 ! Citera #
Hej!
Det är egentligen bra att variera lite, någon enkel lektion ibland och sen någon dubbellektion. Fördelen med dubbellektion är att du hinner mycket mer! Nackdelen är att man lättare blir trött, speciellt om man gått i skolan hela dagen, och därför koncentrerar sig mindre och kör sämre. Men mitt tips är att boka in lite av varje, men några fler dubbellektioner om du hinner det. För man tjänar som sagt på det i och med att man hinner mer
Gäst 2012-01-15 13:13 ! Citera #
Josefin Axelsson
Hej!
Det är egentligen bra att variera lite, någon enkel lektion ibland och sen någon dubbellektion. Fördelen med dubbellektion är att du hinner mycket mer! Nackdelen är att man lättare blir trött, speciellt om man gått i skolan hela dagen, och därför koncentrerar sig mindre och kör sämre. Men mitt tips är att boka in lite av varje, men några fler dubbellektioner om du hinner det. För man tjänar som sagt på det i och med att man hinner mer

Dubbellektioner är bra för annars hinner man bara köra ut och sen tillbaka igen. Framför allt i början när man inte är van så hinner man inte med så mycket på en enkel lektion.
sophie 2012-01-15 19:28 ! Citera #
Jag kör själv endast på körkskola och tycker att det är bäst med dubbellektioner då man faktiskt A. hinner bli varm i kläderna och B. man hinner öva mer på dom tyngre momenten. dvs motorväg och landsväg ex. Enkel lektioner gå så himla fort och brukar ju bli att man körstadskörning och parkering som man snabbt lär sig ganska bra.
Gäst 2012-01-16 22:24 ! Citera #
Jag tycker att det är bäst med dubbellektioner, för på 40 min hinner man inte så mycket :)
sophie 2012-01-17 20:55 ! Citera #
Jag tycker också att dubbel ger mest, en enkel går så himla fort! Speciellt om man kanske går igenom något moment med körläraren innan..
SandraT88 2012-01-18 19:28 ! Citera #
Det är oftast bättre med en enkel lektion då kan gå hem och läsa det som man har gjort fel. Tycker att det blir för mycket med dubbellektioner, om en lektion är 50 min. Sen beror det ju på hur snabbt du vill bli klar med körkortet. Men jag tror att man lär sig bäst genom att ta det lugnt med lektionerna och inte kör för mycket.
sophie 2012-01-18 19:32 ! Citera #
SandraT88
Det är oftast bättre med en enkel lektion då kan gå hem och läsa det som man har gjort fel. Tycker att det blir för mycket med dubbellektioner, om en lektion är 50 min. Sen beror det ju på hur snabbt du vill bli klar med körkortet. Men jag tror att man lär sig bäst genom att ta det lugnt med lektionerna och inte kör för mycket.

Jag tycker faktiskt tvärt om att man hinner bli varm i kläderna under en dubbel, och man hinner träna klart på dom stora momenten som oftast är svårast. Under mina dubbelskrivens har vi tränat motorväg och landsväg samt rondeller med ledningen som jag kämpat hårt för att lära mig.. Enkel går så himla fort så jag tycker mest att man bara hinner starta och köra ut från stan för att köra tillbaka igen.., fast då kanske du kan träna hemma också? Hoppas det går bra för dig iallafall och att du får sitt körkort i februari!! Heja heja!
SandraT88 2012-01-18 20:26 ! Citera #
sophie

Jag tycker faktiskt tvärt om att man hinner bli varm i kläderna under en dubbel, och man hinner träna klart på dom stora momenten som oftast är svårast. Under mina dubbelskrivens har vi tränat motorväg och landsväg samt rondeller med ledningen som jag kämpat hårt för att lära mig.. Enkel går så himla fort så jag tycker mest att man bara hinner starta och köra ut från stan för att köra tillbaka igen.., fast då kanske du kan träna hemma också? Hoppas det går bra för dig iallafall och att du får sitt körkort i februari!! Heja heja!

Tack! Jo iför sig om man ska köra längre sträckor så kanske det vore bra med en dubbellektion, exempelvis om man ska köra landsväg. Det tar ju en bit att åka dit. Så jag har aldrig kört landsväg med trafikskolan. Kör en hel del landsväg hemma, så det ska nog funka. Hoppas det går bra för dig med.
Stina_1112 2012-02-21 11:28 ! Citera #
Det bästa är nog att blanda. Börja med enkellektioner och se hur du känner, så kan du ju ta några dubbellektioner emellanåt om du känner för det :) Fråga din körskolelärare vad han/hon tycker för det kan ju vara så att det är bätre att ta dubbellektioner beroende på vad ni ska göra just den körlektionen.
Gäst 2012-02-22 19:39 ! Citera #
I början är det nog bäst med dubbla, så man hinner komma igång och sedan också köra lite. När man har mer koll på körningen så hinner man ju med rätt mkt på en enkellektion också, eftersom man kan ”köra igång” direkt liksom

Senaste foruminläggen

Rubrik
4
I dag 14:32
3
I dag 14:28
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov