Enkel eller dubbellektion?
På min körskola kan man bara boka dubbellektioner. Jag tycker det är bra och lagom med tid. Om man kör i centrala Stockholm är det faktiskt ganska skönt att ha så lång tid på sig ifall det finns köer. Kör man enkellektioner i rusningstrafik också eller har era körskolor regler om att man måste köra dubbelt då?
Jag tycker att enkellektion är bäst då man hinner träna på det man lär sig och inte lär sig för mycket som man bara glömmer bort, men detta är individuellt vad man tycker så jag tycker du ska prova båda alternativen och ser vilken som känns bäst.
Jag föredrog dubbel lektion då jag han göra mer saker, En enkel lektion kändes så kort. På en dubbel lektion hinner man med dubbelt så mycket
Du hinner träna mer på viktiga saker osv. Det tar som sagt tid att sätta sig i bilen och göra allt i ordning och prata vad som ska hända idag osv.
Jag tycker det e bättre att variera sig, ibkand kör jag enkelt & ibland Dubbel, men jag föredrar enkel.
Jag har testat båda varianterna och föredrar dubbellektioner av den enkla anledningen att man hinner med mer. Enkellektioner har ju dock fördelen att du hinner träna mer hemma mellan två lektioner. Som många tidigare har sagt så beror det på hur mycket du kan köra hemma och hur snabbt du vill ta ditt körkort.
Jag körde enkla lektioner ett tag, men har på senaste tiden bara kört dubbla och det är så mycket mer givande! Rekomenderar det starkt!
Jag tycker man bara ska köpa dubbellektioner, eftersom man knappt hamnar i ”flödet” på typ 20 min. Jag har 55 min lektioner och är mycket , mycket nöjd med dem! Det känns som man hinner ta in så pass mycket att man kan processera allt. Inte för mycket, och inte för lite helt enkelt!
En enkellektion på min skola är 40 min. I början körde bara dubbellektioner, och tyckte att det behövdes för att komma in i körningen. Nu på slutet kör jag bara enkellektioner, tycker att det är bättre att köra kort tid oftare än dubbel mer sällan. Man hinner med en hel del på 40 minuter, om man kör inne i stan som jag i alla fall.
Hej’
jag hade turen att gå på en trafikskola som låg lite utanför stan, vilket betydde att man kunde börja köra direkt, även om man var rätt kass. En enkellektion gick på 40 min, vilket går mycket snabbt. Men om du är i början av din utbildning är det ändå att föredra, för då kan du reflektera över vad du lärt dig (kanske öva lite hemma om du är previligerad med sådan lyx). mot slutet, när du börjar öva rondell, motorväg osv. är det bättre med dubbel. Då hinner du komma iväg och köra lite.
Men mitt grundtips är egentligen att fråga din lärare, han eller hon vet ju vad ni behöver träna på, hur mycket tid det kommer ta och så vidare..
Lycka till!!!
Min trafiklärare brukar faktiskt säga till när han tycker att det är bra med en dubbellektion, om han inte säger så är det ju bara att fråga när dom tycker det är bra tid för en dubble lektion.
Senaste foruminläggen
Rubrik