Start > Körkortsforum > Enkel eller dubbellektion?

Enkel eller dubbellektion?

Johannaa 2010-10-01 13:46 ! Citera #
Första lektionerna tycker jag att du ska ta enkellektion, för att se om du gillar handledaren och ifall du inte har övningskört tidigare kan det bli mycket att ta in under en dubbellektion. I början är det mycket nytt att ta in. Sen när du har kommit en liten bit tycker jag att dubbellektioner är bättre, jag tycker att det känns som att man får ut mer utav lektionerna då.
Lycka till med körningen ! :)
acaraxe 2010-11-02 19:10 ! Citera #
Jag har blandat lite och tycker det är bra.. vissa moment vill man ha lite mer tid för tex, motorväg om man bor inne i stan då det endå kommer att ta lite till att ta sig dit.
börja med enkellektioner i början och ta några dubbla på vissa moment.
Gäst 2010-12-18 23:02 ! Citera #
Skulle rekommendera att ta dubbel- till fördel för enkellektioner. Anledningen till det är att det kan kännas rätt fjuttigt att köra så kort tid för att sedan åka hem igen, men bra att vara hyfsat utvilad, lite tröttsamt annars :)
Johan M 2011-01-01 19:36 ! Citera #
elinemittnamn
Hej! är det bästa att köra en dubbellektion förat eller ska man ta en ”enkel”lektion först?

Jag tycker att du ska börja med en enkellektion för att se hur bra du trivs med läraren
Lisa M 2011-01-04 13:30 ! Citera #
Jag hade bara enkellektioner i början och det tyckte jag kändes bra för jag var så nervös de första gångerna och 40 minuters lektionstid gick riktigt fort. Lite längre in i utbildningen (efter cirka 5 lektioner) Började jag med dubbellektioner och jag anser att det var mycket bättre. Man hinner med mycket mer!! Så jag skulle ha valt dubbellektioner om jag vore ni. Jag har endast en dubbellektion kvar nu innan min uppkörning och den tror jag kommer bli kanon :)
louie 2011-01-25 19:58 ! Citera #
Enkel i början och sen dubbel! Har man inte kört förut kan det blir lite vääl mycket att ta in, men samtidigt hiner du ta in mer ;)
johannayyy 2011-02-02 22:09 ! Citera #
nebel
Jag skulle rekommendera enkellektioner, i alla fall i början. Man blir fortare trött då och koncentrationen kanske blir sämre mot slutet. Har dock inte haft någon dubbellektion själv ännu, och det är säkert individuellt. Jag gillar inte min lärare heller (kan inte byta då det bara finns en i den här lilla orten), så det bidrar väl till att jag inte vill tillbringa 80 minuter i rad med honom.

hahaha, det var det roligaste jag har hört!! och jag förstår dig. :)
Gäst 2011-02-10 21:37 ! Citera #
Jag har faktiskt bara haft en dubbellektion, och det var när vi skulle köra motorväg och landsväg ute i landvetter (bor i göteborg). Det var ju naturligt eftersom det tar längre tid att åka dit och så. Men i övrigt skulle jag vilja påstå att man kan få väldigt mycket ut av enkellektioner, och som någon påpekat är det nog bra till en början eftersom man blir trött fortare ;) Min trafikskola ligger visserligen mitt i centrum, så det finns många olika sorters vägar i närheten och man behöver därför inte så mycket tid till transpoert under lektionerna.. :)
kjohan 2011-02-10 21:52 ! Citera #
Jag skulle helt klart rekommendera dubbellektioner. Visst det är dyrare, men du hinner så mycket mer. Ofta tar det ju massa tid bara att sätta sig i bilen och komma i ordning. Sen ska man ta sig ut dit man ska för att kunna öva sina moment. Jag har kört 100 minuters lektioner och det har varit rätt bra. Det blir lite kort annars och man förlorar mycket tid i spilltid som inte ger något. Det är bara att satsa stort!
Gäst 2011-03-23 19:57 ! Citera #
Jag körde en dubbellektion först eftersom jag verkligen ville lära mig grunderna väldigt bra och så att jag skulle kunna öva mycket på grunderna hemma. Fast jag hade knappt kört någonting hemma innan jag började på körskolan så det kan vara olika vilket som är bäst.
Men jag tror ändå att det bästa är att köra en dubbellektion första gången eftersom ( i alla fall på min första lektion) pratade vi en liten stund innan vi körde iväg och gick igenom vad vi skulle göra denna lektionen och mål osv osv. och så fick jag berätta om hur mycket jag kunde. Detta tar givetvis på lektionstiden.

Senaste foruminläggen

Rubrik
4
I dag 14:32
3
I dag 14:28
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo