Start > Körkortsforum > Övningskörning samt körprov me…

Övningskörning samt körprov med lastbil?

Gäst 2015-02-13 16:21 ! Citera #
Jag är väldigt sugen på att ta lastbilskort, och undrar lite hur man går tillväga.
Känner ingen som har lastbil, och jag lär behöva några körlektioner. (Har B-kort sedan 2 år.)

Bor i Lindesberg, och är tacksam för om någon kan tipsa om var jag kan få hjälp med detta.
Gäst 2015-02-13 19:10 ! Citera #
Så jä*la roligt, har precis tänkt på detta de senaste 2-3 dagarna faktiskt och funderat samma.
Gäst 2015-02-13 20:01 ! Citera #
Hej.

För det första måste man ansöka om körkortstillstånd inom grupp II eller III. När du fått papperna måste du fylla i de och skicka tillbaka de med full hälsointyg som man kan få via någon läkare samt betala en liten penning för kostnaden.
När du fått tillstånd att börja övningsköra med lastbil så är det bara gå till närmaste trafikskola som kan övningsköra med lastbil och köpa någon form av förarpaket, billigast så.

Farsta trafikskola i södra Stockholm är en bra stället som även kan lära ut med lastbil, fast då är det ett annat ställe man får åka till och göra det. Finns säkert flertal sådana trafikskolor som samarbetar med ”företag” som lär ut nya lastbilsförare.

Så i princip, när du fått tillstånd att övningsköra med lastbil, sök en trafikskola som har möjlighet att övningsköra med lastbil så ska det inte vara några problem senare.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
8
I dag 09:49
2
I går 18:00
2
I går 13:14
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo