Start > Körkortsforum > Bokad intensivkurs

Bokad intensivkurs

Hallå 2015-01-30 12:55 ! Citera #
Nu har jag bokat en intensivkurs med start 6 april och planerad teoriprov och uppkörning den 17 april. Så vad ska jag tänka på nu när jag ska ta intensivkurs? Kursen hålls i en mindre ort, ca 7 mil hemifrån, med mindre trafik. Jag har övningskört sen maj förr året och jag övningskör lite överallt nu, i stan, tättbebyggt område, på landsväg, motorväg, ”på landet” m.m och känner mig relativ säker i körningen. visst, ibland gör jag missar och lite fel, men jag tycker jag hanterar dem på ett bra sätt när det händer. Det jag oftast missar är högerregel och när jag ska ta mig in i en rondell kan jag vara lite för mesig och väntar kanske lite för länge vissa gånger. Och igår t.ex. fick jag motorstopp precis när jag kom in i rondellen, pga att jag fick bromsa ner farten och (i ren slarv) glömde lägga i 2:an och åkte på 3:an. Detta skötte jag dock bra och fick start på bilen och tog mig iväg inom ett par sekunder och utan fler motorstopp, jag rullade fortfarande så jag hindrade inte trafiken och min handledare sa att jag skötte mig bra, så jag tror honom :)
Men jag har ju ca 2 månader på mig nu att öva ännu mer och då ganska intensivt och sedan 15 körlektioner under kursens gång, då borde jag väl hinna bli säker i trafiken tycker jag? Hur länge tog det för er innan ni kände er riktigt redo för uppkörningen? Jag vill ju känna mig säker i trafiken, så jag inte lyckas med uppkörningen och sen är rena rama trafikfaran efteråt.
Teorin tror jag inte det är så mycket problem med, jag har läst på sen jag började övningsköra och känner mig rätt säker på den biten. :)
LinaLi 2015-02-10 20:18 ! Citera #
Jag tycker det låter som att du har kommit en bra bit på vägen och att du har en bra plan. Fortsätt öva så kommer det gå toppen!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I dag 11:30
8
I dag 11:04
7
I dag 10:36
7
I dag 10:01
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor