Start > Körkortsforum > Hjälp och rådgivning till pers…

Hjälp och rådgivning till personer som ska ta körkort uppskattas!

Gäst 2015-01-27 15:14 ! Citera #
Hej! :)
1. Jag undrar vad man behöver vara påläst om innan man kastar sig in i en intensivutbildning? Vad ska jag göra klart hemma innan?
2. Hur är teoriprovet jämfört med dataproven/faserna från elevcentralen?
3. Tips på hur man bäst pluggar teori? Någon slags strategi för att det man läser ska sitta? Hur pluggar man vägmärkena bäst/roligast?
4. Vad är det som ni tycker väger mest/det viktigaste att fördjupa sig inom, som 100% kommer att vara med på provet?

Jag vill gärna höra allt som har med teoriprov och körprov att göra! Jag är även öppen för förslag till hur man bäst pluggar till körkort, dela gärna med er!

PS. Ni behöver inte hålla er till mina konstiga frågor, ta upp allt annat ni tycker är viktigt att veta!

Tack! :)
kennys1996 2015-01-27 17:49 ! Citera #
Plugga ordentligt på Trafikregler och Trafiksäkerhet. Lite smått kunnande om miljön är också väldigt viktig. En snabb överblick på körkortsboken är väldigt bra innan du börjar med online frågor etc.
Gäst 2015-01-27 19:51 ! Citera #
Tack för tipset! Det ska jag försöka :)
tröttoglad 2015-01-28 09:55 ! Citera #
Hej, jag gick själv intensivkurs och teoridelen var mest självständig. Du lär ha ett par teorilektioner på skolan där de går igenom en del basics, men i överlag så är det fokus på det praktiska. Jag kom till intensivkursen helt grön, alltså utan någon erfarenhet alls och det var lugnt!

Läs körkortsboken! Elevcentralen är bra men ger inte riktigt någon fördjupning, så chansen är att du bara lär dig rätt alternativ till frågan utan att verkligen förstå svaret. Testa att skriva en sammanfattning efter varje kapitel du läser så att det sätter sig.

Angående vägmärkena så har jag inte tips, det var något jag fick läsa igenom nästan tjugo gånger för jag skulle kunna memorisera alla. ;) Lycka till!
Gäst 2015-01-29 17:37 ! Citera #
Tack för att ni delar med er av informationen, det uppskattas jättemycket!! :)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo