Va säker på att allt sitter! Gör proven med jämna mellanrum, helst innan du övat något alls den dagen.
Be någon med körkort (eller någon utan men som kan teorin) att förhöra dig och ställa frågor. Det kan ju vara lite svårare eftersom du inte har några alternativ att välja bland, och då märker du ju om du t.o.m är så vältränad att du kan dem ändå.
Ett tips är också att be denne beskriva olika situationer och du ska förklara hur du skulle hantera dessa. Detta är ju inte bara bra för provets skull, utan också för att förbereda dig för den dagen du måste hantera en situation på ett snabbt och säkert sätt i trafiken.
Försök att inte bara plugga in svaren veckan innan provet, utan försökt redan nu att verkligen förstå varför svaret till frågorna är just de svaren. För du kanske inte kommer få alla de frågor på det riktiga provet som är med på testproven, och vissa frågor kanske är så att du måste tänka till lite och använda ditt sunda förnuft för att hitta rätt svar.
Det viktigaste tipset tycker jag är att inte tänka ”detta är ett prov som jag bara måste klara så jag äntligen får mitt kort” utan tänk mer ”jag måste klara detta provet för att bevisa att jag är säker i trafiken”. Det vore väl jäkla trist att klara detta, men utan att riktigt förstå alla trafikregler, och sedan orsaka en trafikolycka eller bli av med kortet? Så tänker iaf jag nu på min väg till körkortet
Lycka till i februari och berätta gärna hur det gick!