Start > Körkortsforum > Inför prov 2 veckor kvar

Inför prov 2 veckor kvar

Gäst 2015-01-25 03:12 ! Citera #
Då är det alltså 2 veckor kvar tills min uppskrivning och uppkörning. Än så länge har jag läst igenom halva delen av båda böckerna, gjort lite prover på nätet och gjort alla elevcentralens test ned godkändt resultat!

Har nu haft ett uppehåll med körkortspluggandet i 1,5-2 veckor. Tips på hur jag ska förbereda mig till den 11 februari i pluggväg? :)
Gäst 2015-01-27 12:51 ! Citera #
Va säker på att allt sitter! Gör proven med jämna mellanrum, helst innan du övat något alls den dagen.
Be någon med körkort (eller någon utan men som kan teorin) att förhöra dig och ställa frågor. Det kan ju vara lite svårare eftersom du inte har några alternativ att välja bland, och då märker du ju om du t.o.m är så vältränad att du kan dem ändå.
Ett tips är också att be denne beskriva olika situationer och du ska förklara hur du skulle hantera dessa. Detta är ju inte bara bra för provets skull, utan också för att förbereda dig för den dagen du måste hantera en situation på ett snabbt och säkert sätt i trafiken.
Försök att inte bara plugga in svaren veckan innan provet, utan försökt redan nu att verkligen förstå varför svaret till frågorna är just de svaren. För du kanske inte kommer få alla de frågor på det riktiga provet som är med på testproven, och vissa frågor kanske är så att du måste tänka till lite och använda ditt sunda förnuft för att hitta rätt svar.
Det viktigaste tipset tycker jag är att inte tänka ”detta är ett prov som jag bara måste klara så jag äntligen får mitt kort” utan tänk mer ”jag måste klara detta provet för att bevisa att jag är säker i trafiken”. Det vore väl jäkla trist att klara detta, men utan att riktigt förstå alla trafikregler, och sedan orsaka en trafikolycka eller bli av med kortet? Så tänker iaf jag nu på min väg till körkortet :) Lycka till i februari och berätta gärna hur det gick! :)
Gäst 2015-01-31 13:39 ! Citera #
Fick alla prov nollade efter jag klarat de då de är så det funkar på min trafikskola.
Har nu ju gjort fas a,b,c & f igen med godkänt även läst klart trafikens grunder. Ska fortsätta med proverna och göra något varje dag tills dess att provet är och även läsa trafikens grunder igen och träna vägmärken i en app. :lol:

Är så sjukt nervös inför detta, älskar bilar och att köra bil så körkortet för mig är så mycket mer än bara ett sätt att ta sig fram. Innan proven så väntar en dubbel körlektion, halkan & provuppkörning.Hoppas det går bra :|
Jossan-88 2015-02-01 00:46 ! Citera #
Allt kommer gå jättebra, se bara till att du är ordentligt utvilad dagen före du ska göra nått av proven. När jag skulle göra teoriprovet så kopplade jag av med att se en film kvällen innan, det är nog inte bra att plugga FÖR mycket heller. Sedan kollade jag lite snabbt i körkortsboken när jag var på väg till provet :)
Och väl i teorisalen så kom ihåg att ta det lugnt! Du behöver absolut inte känna någon stress, jag tog det jätte lugnt, men hade svarat på alla frågor med 27 minuter kvar på klockan. Så du behöver inte stressa!!
Och kommer du inte på svaret till en fråga, så markera/flagga den och gå vidare till nästa fråga. Det är bättre om du hinner se alla frågorna för att sedan gå tillbaka till den/dom frågorna du inte svarade på tidigare..
LYCKA TILL!!! :D
Gäst 2015-02-05 00:04 ! Citera #
Då är en vecka kvar. Halkan ska ske imorgon torsdag, uppdaterar hur allt gått efter provuppkörning på fredag :)
Gäst 2015-02-13 10:44 ! Citera #
Jag klarade kunskapsprovet!!!
Kuggade dock på uppkörning men nytt försök nästa vecka!
Jossan-88 2015-02-14 09:39 ! Citera #
emmea
Jag klarade kunskapsprovet!!!
Kuggade dock på uppkörning men nytt försök nästa vecka!

Vad roligt, stort grattis!
Du kommer klara av uppkörning nästa gång, det känner jag på mig! :P
När har du uppkörning?
Miche 2015-02-14 18:50 ! Citera #
Jag har mitt teoriprov och uppkörning om 2,5 vecka, är så supertrevliga för teorin för jag har ingen aning vad som väntar.
Jag har dock lite svårt för det med plugg och att det ska sätta sig jag menar det mesta är rätt självklart men allt annat där man ska försöka finna lösning är lite svårare för mig, några tips? Någon som kan säga vad för frågor som dök upp på teoriprovet? Va det så svårt som du trodde? Ge mig alla tips ni har i need them. Och lycka till alla ni som håller på med körkortet! :D
Gäst 2015-02-15 05:17 ! Citera #
På tisdag klockan 10.15!

De va något trafikmärke, olika situationer i trafiken, lite basic miljö frågor o så!
Mycket lättare än på elevcentralen i min mening :)

Läs boken, traggla prov och bara ta det lugnt :)
Jossan-88 2015-02-16 22:03 ! Citera #
Miche
Jag har mitt teoriprov och uppkörning om 2,5 vecka, är så supertrevliga för teorin för jag har ingen aning vad som väntar.
Jag har dock lite svårt för det med plugg och att det ska sätta sig jag menar det mesta är rätt självklart men allt annat där man ska försöka finna lösning är lite svårare för mig, några tips? Någon som kan säga vad för frågor som dök upp på teoriprovet? Va det så svårt som du trodde? Ge mig alla tips ni har i need them. Och lycka till alla ni som håller på med körkortet! :D

Nej jag tycker inte att det var speciellt svårt, men jag pluggade rätt mycket iofs :)
Frågorna var lite mer klurigt formulerade än vad dom är här på körkortonline.se,

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor