Start > Körkortsforum > Gör man säkerhetskontrollen ig…

Gör man säkerhetskontrollen igen?

Gäst 2015-01-21 20:23 ! Citera #
Hej, Jag gjorde uppkörningen en månad men kuggade. Med när det gällde säkerhetskontroll så fick jag kontrollera däcken bara, och det gick bra. Så jag tänkte undra, kommer jag behöva göra säkerhetskontrollen igen vid nästa uppkörning? Vissa säger att man får göra det en gång om man har fått godkänd i det.
inspektörn 2015-01-21 22:35 ! Citera #
Har man klarat den innan KAN man slippa den andra gången, men den enskilde inspektören avgör! Oftast slipper man!
Linus 2015-01-27 15:41 ! Citera #
Japp, men det är olika, ibland kontrollerar man handbromsen, ibland kontrollerar blinkers, ibland kontrollerar ljus, ibland kontrollerar däck, broms, motorolja, bromsvätska m.m. Alltså om man inte kan eller vet var billjus ligger, kan man fråga inspektörer, men tyvärr så gäller detta bara vid ljus, de andra saker ligger samma ställe som alla bilarna.
inspektörn 2015-01-27 20:50 ! Citera #
Linus!

Billjus????
Linus 2015-01-29 15:28 ! Citera #
inspektörn
Linus!

Billjus????

Helljus, halvljus dimljus, blinkers. alltså...
ViPPEN 2015-01-31 01:58 ! Citera #
Jag kuggade min första uppkörning och där hade jag som säkerhetskontroll att kontrollera alla ljus på bilen och vid andra uppkörningen fick jag att kontrollera styrservon,spruta spolarvätska där fram och parkeringsbromsen(kryckan).

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov