Start > Körkortsforum > Första körlektionen!

Första körlektionen!

BlackEdition 2010-05-26 18:39 ! Citera #
Jag har inte tagit någon kurs än men har fått höra av kompisarna att de fått kolla grunderna och se va de behöver öva mer på som t.ex att hitta dragläget, inte köra in på enkelriktade vägar och lixom hålla koll på skyltar, kolla alla speglar innan svänger etc!
Sockerdricka91 2010-05-27 16:17 ! Citera #
På din första körlektion, kommer trafikskoleläraren fråga lite om hur mycket du har kört. Därefter beger man sig ut och börjar testa lite av de olika momenten, det allra första är körställning och inledande manövrering det vill säga att du kan ställa in stol, och olika reglage för en korrekt körställning samt att du kan starta/stanna och krypköra och styra. Märker läraren att du kan detta kollar man om du kan växla ordentligt, den första lektionen är alltså mer av en koll över var i utbildningsstadiet du befinner dig.

Själv hade jag kört ganska mycket så hon kollade först att jag kunde växla, därefter körde vi parkering, start i backe och landsväg. Men allt anpassas efter eleven. Absolut inget att vara nervös över, körlektioner är roligt!
tyra 2010-05-31 14:56 ! Citera #
Madde92
Har inte tagit nån, försöker undvika kostnaderna så långt det går :P
Men är riktigt nervös, har ändå kört i 2 år, är nog meningen att jag ska ha kommit längre än vad jag har... kan man säga att man är total nybörjare fast man inte är det? vill inte göra bort mig mer än nödvändigt...


Klart du kan säga det! eller säg bara som det är eller ja typ om du vill minska risken för pinsamhet ;)
säg att du kört lite men känner dig itne säker och vill därför till en början behandlas som en nybörjare ;)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I går 23:52
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo