Start > Körkortsforum > Första körlektionen!

Första körlektionen!

Helga 2010-03-24 15:04 ! Citera #
Första privata körningen så valde man såklart en tom parkering :)
På första körlektionen på körskola körde jag runt i bostadskvartér med lite mindre trafik.
starblind 2010-04-20 10:26 ! Citera #
Ska snart ha första körlektionen och är nervös, men jag anser mig ändå kunna köra bil riktigt bra. Har kört väldigt mycket och provat på olika grejer. Någon mer som var nervös?
starblind 2010-04-20 10:27 ! Citera #
Hur långa brukar körlektionerna vara?
jimboba9 2010-04-23 16:03 ! Citera #
Dom brukar vara 40 min. min första lektion var lite sådär, läraren blev arg när jag inte gjorde exakt som han sa. inte så kul. annars gick det helt OK! jag bytte faktiskt lärare.
Gäst 2010-04-25 10:21 ! Citera #
jimboba9
dom brukar vara 40 min. min första lektion var lite sådär, läraren blev arg när jag inte gjorde exakt som han sa. inte så kul. annars gick det helt OK! jag bytte faktiskt lärare.

Ibland tror jag det var för länge sen vissa lärare läste pedagogik. Man går ju i körskola för att lära sig, inte för att visa att man redan kan ALLT!

MVH R-M
boije 2010-05-05 11:30 ! Citera #
Min första lektion gjorde vi inget speciellt, vi åkte runt i stan lite och han sa till när jag gjorde fel. Den var mest för att min körskolelärare skulle få reda på lite hur bra jag var och var vi skulle börja nästa gång.
Mysig 2010-05-08 14:17 ! Citera #
PÅ min första lektion va det snöstorm och hel kaos i trafiken (stockholm januari 2010) men vi tränade lite på 1-3 växel å typ hitta dragläge mm. väldigt roligt faktiskt, körläraren kommenterade att de inte gjorde så mycke om jag skulle köra av vägen eftersom det var feta snövallar överallt ändå :D :D
Bettan 2010-05-17 15:19 ! Citera #
Jag är en sen körkortselev (30 år) och har kört hemma bara. äntligen skrivit in mig på trafikskolan och de har ingen tid för min första lektion. Hoppas kunna ta mitt kort innan sommaren är slut, men i den här takten går det nog fortare om jag kör upp privat.
Gäst 2010-05-23 17:18 ! Citera #
Jag har övningskört en hel del hemma och på första körlektionen så körde vi omkring i vad jag skulle klassa som mindre tätort för att bedöma hur jag ligger till. Fick reda på att man använde kopplingen alldeles för mycket, men utan trafikläraren så hade jag väl suttit där på uppkörningen om X antal månader och gjort bort mig fullständigt, så det var ett hälsosamt uppvaknande. Nu får jag väl se hur givande det blir framöver och hur länge jag tycker att det är ekonomiskt försvarbart att stanna.
tisslan 2010-05-25 11:37 ! Citera #
Min första körlektion var privat; jag krockade. Min andra var privat; jag körde i diket. Tips: Om du för första gången sätter dig bakom ratten så se till att du har en person brevid dig som är beredd på att du inte har en aning om hur man kör en bil för vad som helst kan hända även om du bara ska ”krypa” fram på en parkering...
Jag blev jätterädd efter detta och lade körkortsplanerna på hyllan i två år innan jag började igen...

Senaste foruminläggen

Rubrik
10
I dag 10:06
8
I dag 04:58
4
I dag 03:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor