Jag hade helt glömt bort att jag skrivit här och såg det nu :P Jag tänkte bara uppdatera så att om någon annan läser det här och kanske har liknande funderingar som jag hade så kan jag meddela att jag gick intensivkursen i april förra året (alltså 3 månader efter inlägget) och jag klarade det galant! Allt på första försöket och jag ångrar inte en sekund att jag valde intensivkurs istället för att försöka mig på det privat. Under mina 15 körlektioner jag hade lärde jag mig otroligt mycket som min handledare (som tog körkort för 9 år sen) hade glömt bort att lära mig. Så mitt tips är, känner du dig inte 100 % säker, ta hjälp av en trafikskola
Kanoners! Kan skriva lite hur jag hade tänkt svara dig, ifall nån annan har samma fundering.
Jag rekommenderar körskola, för man lär sig verkligen jättemycket matnyttigt.
Massa smådetaljer som man ofta kan kugga på, som jag aldrig hade lärt mig privat, då min handledare lärde mig som han blev lärd för 30 år sen. Och oftast är det ju det som är nackdelen med privatister. Att de inte har koll på vilka krav som ställs vid en uppkörning.
Och när man har övningskört såpass länge och mycket som du gjorde, är intensivkursen förmodligen inget problem. Har man däremot inga kunskaper alls, är intensivkursen svårare, även om det händer att fullständiga nybörjare klarar det på 2-3 veckor.
Visst kostar körskolan, men jag tyckte det var värt varenda krona. (Gick dock inte intensivt, utan tog en lektion per vecka istället).
Men givetvis får man ta privat om man vill, även om det faktiskt finns många fördelar med att gå på körskola.