Jag är 22 och har övningskört sedan april 2014, har kört i princip varje dag mellan april-november men blev lite skraj efter det då vägarna frös på rätt fint så har kört lite enstaka gånger sedan dess. Jag planerar att ta kortet i vår, runt månaderna mars,april eller maj (svårt att veta än då jag pluggar på distans och måste lägga upp kurserna först) så jag har några månader att fortsätta öva, men iaf så undrar jag om ni har tips om jag ska ta intensivkurs eller privat? Intensivkursen skulle bli på en mindre ort med mindre trafik medan privat skulle bli i stan där jag bor. Jag har sparat ihop 14 000 hittills och blir nog nån lapp mer för säkerhetsskull innan dess. Jag känner att en intensivkurs kan va en bra idé då det blir mer planerat och jag funkar bättre under en liten tidspress, samtidigt är jag rädd att slänga pengar i sjön om jag inte klarar de, fast det kanske kostar lika mkt privat också? Och sedan hade jag lite tankar kring det här med tiden jag tänkt göra det, hur är det att ta körkort runt mars-april ev. maj? Är det en bra tid på året tro? tänkte mest på vägar, tider för uppkörning/teoriprov etc. Har ju hört att våren är en populär tid på året att ta körkort på och många bokade tider. Teorin tror jag inte blir så stora problem då mitt läshuvud är som bäst nu när jag pluggat distans ett tag och är van att läsa in saker. så jag är uppsmörjd´ liksom Men det är körningen jag blir nervös av. Och även detta med stadskörning, finns det några tips om det? Jag blir super nervös i stadskörning och är så rädd att göra fel, eftersom det kan gå så illa. Kan man tänka på något speciellt eller har ni några metoder för att hålla er lugna?
Tack så länge!
Mvh!