Tjena alla, tänkte dela med min väg till att skaffa det efterlängtade rosa kortet.
Jag har inte kört mycket hemma alls och körde bil för första gången när jag var 17 år och 8 månader. Målet var att skaffa körkort när jag var 18 år. Givetvis krävs det arbete för att uppnå målet. Mina föräldrar är inte så bra på att lära ut så jag valde och gå en intensivkurs över jullovet, vaknade ca kl 6 varje vardag över lovet för att vara där kl 8. Jag pluggade som f*n på Elevcentralen, boken samt Teo Trafikskola programmet.
Men det stora problemet var körningen, jag har kört bil för lite, och ville ta körkort så snabbt så möjligt, men rädslan av att misslyckas skrämde mig. Så varje gång jag satte mig i en bil för att köra så uppkom en viss rädsla/dålig känsla i magen. Trots att jag under dessa 14 lektioner under intensiven i stort sett alltid lugnade ner mig när jag väl körde efter ca 10 min.
Teorin fortsatte jag att plugga mycket på. Så när 9 januari väl kom så fixade jag teorin med 57 poäng. Det gjorde mig stolt. Samma dag skulle uppköringen göras. Det gick såååå dåligt Trots att jag är ganska okänslig av mig brast det verkligen för mig, känns som att jag aldrig gråtit så mycket i mitt liv. Mina föräldrar lade ner så mycket pengar på intensiven och ändå misslyckades jag. Körningen gjorde jag en massa misstag på. Brukar ej få motorstopp men denna gång fick jag 3 gånger på samma plats, anledningen? Växeln låg på 3:an istället för 1:an pga av att jag skulle släppa en förbi gående.
kolla igenom dessa..
postimg.org/image/ijm184sgz/
postimg.org/image/lp6mycb37/
Mitt självförtroende log på noll vid den tidpunkten. Ovan kan ni se vilka fel jag gjorde. Jag är en person med höga ambitioner i mitt liv och vill såklart inte ge upp med körkortet. Jag har återigen börjat köra privat med en vän till min far och kör så mycket jag kan. Då och då dyker rädslan fram igen, tex när jag känner mig osäker på vad jag ska göra. I framförallt motorväg.
Det här inlägget blev ganska långt ursäkta för det. Men vad tror ni jag behöver göra för att lyckas med uppköringen som jag har om ca 5 veckor?
Hoppas ni kommer med bra och trevliga svar, då jag behöver snäppa upp mitt självförtroende..