Start > Körkortsforum > Teoriprov godkänd!! Läs om san…

Teoriprov godkänd!! Läs om sanningen.

Korkort 2015-01-15 15:55 ! Citera #
Hej allesammans,

Jag har vart på den här sidan ett tag nu och har verkligen tagit hjälp utav forumen. Jag gjorde kunskapsprovet och fick 57/65. Jag vet hur det känns för dig som tror att du inte är redo och jag ska berätta sanningen till dig.

TEORIPROVET ÄR EXAKT SOM ELEVCENTRALEN OCH KORKORTONLINE

Jag satt verkligen och smågarva på vissa frågor eftersom jag hade sett dem så många gånger innan. Till provet pluggade jag elevcentralen alla faser, korkort online 1000 frågor x2 och läste halva körkortsboken.
Gäst 2015-01-15 20:57 ! Citera #
Kan säga att 50% av kunskapsprovet var likt provet på denna sida. Alla prov är inte samma så jag kan hade tur med mitt! :lol:
Fick körkortet idag efter att ha klarat teorin med 59, wooo.
Jossan-88 2015-01-16 12:37 ! Citera #
När jag skrev mitt prov så tyckte inte jag att det var lik körkortonlines frågor överhuvudtaget. Jag tycker att det riktiga teoriprovet hade mycket svårare formuleringar på sina frågor än vad som finns härinne. Men jag klarade provet ändå på första försöket med ett resultat på 59/65.. Så förstår man bara VAD dom frågar efter så är ingen fråga svår :)
Gäst 2015-01-20 14:07 ! Citera #
Håller med dig Jossan-88 tyvärr klara jag inte det flög på 51 poäng :x
Jossan-88 2015-01-21 15:27 ! Citera #
Gäst
Håller med dig Jossan-88 tyvärr klara jag inte det flög på 51 poäng :x


Usch vad tråkigt att vara så nära men ändå så långt ifrån :(
Har du gjort din uppkörning ännu? Isof hur gick det där?
Med provet är det bara att ta nya tag, för jag tror att du grejar det vid din nästa skrivning!! :)
Gäst 2015-03-03 19:54 ! Citera #
Jag hade bara 3 fel från att vara godkänd :(
Ultima81 2015-03-25 14:26 ! Citera #
Öhm jaha så att vist nu provet var EXAKT likadant hur kommer det säg då att du inte hade alla rätt?

När jag gjorde provet kanske ja kände igen vissa frågor från elevcentralen men i stort sett så var frågorna utformade på ett annat sett.. Så att säga att frågorna var EXAKT som elev eller korkort är Bullshit å inger falska förhoppningar till dom som skal skriva det i framtiden..

För övrigt fick jag 56 av 65... Å det var för att jag läst å förstått regler,bil,miljö å faror m.m inte för att alt var exakt som tex elevcentralen..

Konklusion det fins INGA genvägar.. Plugga plugga å plugga å se till att du lär dig alt rätt å inte bara svaren från elevcentralen ;)
Gäst 2015-04-08 11:02 ! Citera #
Kan bara hålla med Gäst, har precis skrivit en andra gång. Blivit Godkänd båda gångerna. Har bara suttit och övat på körkortonline. Frågorna och formuleringarna är inte alls likt på riktiga provet. Här känns mer som frågorna är skrivna som teori där svaret är väldigt uppenbart. På riktiga behöver man verkligen lära sig trafikens grundregler för att klara sig. Boken är till störst hjälp.
Gäst 2015-04-17 17:44 ! Citera #
Jag håller med de senaste kommentarerna, det riktiga provet motsvarar inte direkt körkortonline. Jag har med ganska gott självförtroende klarat frågorna här, men på teoriprovet fick jag verkligen tänka till länge på många frågor. Frågorna här har mer uppenbara svar (därmed inte sagt att frågorna här är dåliga, de är självklart till en hjälp!), medan man på teoriprovet sitter och tänker ”shit, två svarsalternativ är ungefär lika vettiga. Vilket ska jag välja?” Så.. ja... överdrivet lätt är inte teoriprovet.
Gäst 2015-04-20 15:18 ! Citera #
Exakt som många skrivit är teoriprovet inte alls som andra körkortstester. Frågorna kan vara väldigt annorlunda formulerade och svaren nästintill lika varandra. Därför är det viktigt att kunna svaren på djupet och inte memorera svaren från något test på internet. Förstår man varför svaren är det de är så kan man också svaren på teoriprovet.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov