Start > Körkortsforum > Körlektion efter privatkörning

Körlektion efter privatkörning

Gäst 2014-12-31 18:35 ! Citera #
Hejhej,

Jag har nu kört privat (enbart) i kanske 3 månader. Men jag inser att det börjar bli dags att låta en körskola komma med lite tips och sånt som kanske den jag övningskör med i dagsläget inte tänker på att lära mig/uppmärksamma mig på. Men jag är lite orolig för vad man ska säga till körskoleläraren för att den ska få tillräcklig info om vad man behärskar när vi ska ut och köra. Eller ska jag själv föreslå hur vi ska köra och vad vi ska öva på? Har som aldrig kört på körskola så jag vet inte. Många är ju där från början och då vet ju körskoleläraren hur man ligger till.

/ confused
Jossan-88 2014-12-31 22:29 ! Citera #
Du behöver inte vara speciellt orolig, det där kommer din körlärare rätt snabbt att lista ut vart du ligger till i din körutbildning. Det enda du behöver säga är att du har övningskört privat i 3 månader, men nu vill låta en trafikskola sköta utbildningen.
Jag tycker dock att du borde ha börjat tvärt om, att börja på en körskola för att sedan mängdträna privat, på så sätt får du lära dig dom rätta sakerna från start.. Hoppas det går bra för dig!
Lycka till och gott nytt år!
Gäst 2015-01-01 15:30 ! Citera #
Gäst
Hejhej,

Jag har nu kört privat (enbart) i kanske 3 månader. Men jag inser att det börjar bli dags att låta en körskola komma med lite tips och sånt som kanske den jag övningskör med i dagsläget inte tänker på att lära mig/uppmärksamma mig på. Men jag är lite orolig för vad man ska säga till körskoleläraren för att den ska få tillräcklig info om vad man behärskar när vi ska ut och köra. Eller ska jag själv föreslå hur vi ska köra och vad vi ska öva på? Har som aldrig kört på körskola så jag vet inte. Många är ju där från början och då vet ju körskoleläraren hur man ligger till.

/ confused


Jag gjorde som du - började privat och tog sedan körlektioner. För mig var det det bästa sättet. Att behärska att starta bilen, att träna dragläge, och kunna växla 1-3 samt köra på mindre vägar innan du tar (dyra) körlektioner. Vid min första körlektion var min handledare med, och jag fick köra 20-30 minuter för att visa var jag låg i min körning. Körskolan har sedan gett mig många bra verktyg att jobba med under min privatkörning.

Berätta bara för din körskolelärare att du kört privat i 3 månader. Säkerligen kommer du, precis jag fick, få köra en runda för att hen ska veta ungefär hur du ligger till.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
26
I dag 13:48
8
I dag 11:04
7
I dag 10:36
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor