Start > Körkortsforum > Vågar ni köra själva första da…

Vågar ni köra själva första dagarna??

Ny förare ;) 2014-12-22 19:09 ! Citera #
Jag är sååå glad att jag fick mitt körkort idag ,efter några försök . Uppkörning tredje gången blev godkänt o teori 4:e :) . Skulle fråga er som har körkort om ni hade svårt att köra själva första dagarna? Kännde mig nervös att köra bilen själv fast jag tränade privat med bil inte med dubbel kommando . Förresten jag runt 40 år :)
Jossan-88 2014-12-22 23:24 ! Citera #
Jag körde samma dag som jag fick mitt körkort, och har sedan dess kört i princip varje dag (1½ år)
Och visst var man grymt nervös när man skulle backa ut bilen och köra iväg helt ensam för första gången, men samtidigt var det ju det man längtade efter att få göra. Så mitt tips är att köra så mycket och ofta du bara kan. Ta det bara lugnt så kommer allt gå jättebra!

Lycka till och God jul!
LinaLi 2014-12-28 17:53 ! Citera #
Jag tyckte konstigt nog inte det var nervöst första gången. Tog med mig sonen på 3 år och åkte till Donken jag.
ise1 2015-01-05 01:57 ! Citera #
Jag tyckte det var läskigt att köra ensam. Man är ju van vid att alltid ha någon bredvid en som säger till när man gör fel, nu får man lita på sig själv. Men jag har haft mitt körkort i lite över en månad nu och nu känns det helt okej faktiskt, lite kruxigt det här med att parkera men det brukar gå ann ändå. Men man blir säkrare och bättre på att köra med tiden. Så det är bara att köra, köra, köra så går nervositeten över tillslut. Först trodde jag inte det men det blir bättre för varje gång man kommer hem ”oskadd” haha. Lycka till och du är inte ensam om att tycka det är läskigt :D

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo