Start > Körkortsforum > Lektioner?

Lektioner?

Gäst 2014-12-18 21:28 ! Citera #
Hej! nu undrar jag verkligen massa saker? OM man nu inte kan köra privat, hur många lektioner är då normalt att ta? Ska inte skolan vara till för att lära sig köra?
Vissa menar att man måste köra privat för att få in vanan? Jag har alltid tänkt att skolan är tillför både och. Jag är rätt förvirrad. Har nu kört 20 lektioner, de mesta dubbla och nu fick jag veta att jag behöver 10 till. Blir då förmodligen 5 dubbla då ju. Räcker ju inte så långt kanske.


Sen undrar jag varför alla mina lärare frågar om jag kör hemma, precis som det är konstigt att inte göra det. Och sen är det väldigt konstigt att de nästan inte alls vill att man ska ha enkla lektioner, de menar att man inte hinner göra så mycket. Jag är i fasen att köra på motorväg m.m. och då menar de att vi inte hinner göra det. Men ha inte enkla lektioner som alternativ då! Svårt att veta vad som är ok och så man inte blir lurad liksom.
Jossan-88 2014-12-18 23:05 ! Citera #
Det var många frågor du undrade över, ska försöka svara på dom flesta :)
Om man kör hemma så är det klart att det underlättar när man väl kommer tillbaka till trafikskolan, själv så hade jag aldrig kört en bil innan jag började på trafikskolan, så jag tog 10 lektioner för att få in grunderna ordentligt. Men sedan körde jag det mesta privat med min sambons pappa, och då tog jag bara nån enstaka lektion på körskolan då och då för att se vad jag behövde träna mera på. När det gäller enkla eller dubbla körlektioner så får man ju välja själv, vill du bara ha en enkel lektion så väljer du det, men jag kan även förstå dina lärare att man inte hinner med så mycket. Min trafikskola hade 40 minuters lektioner, så då hinner man ju knappt lämna stan innan det var dags att åka tillbaka. Men vill du ha en enkel någon gång så är det klart att du ska säga till om det.
Och till sist undrar du hur många lektioner du kommer behöva, det kan jag dessvärre inte svara på då jag inte alls vet hur du vanligtvis kör. Men jag skulle tippa på att det är ”normalt” att ligga på allt mellan 15-30 lektioner. Men det är ju så himla individuellt så det går knappt att svara på :)
Hoppas du är nöjd med svaren!
Lycka till!!
Gäst 2014-12-22 14:15 ! Citera #
Använd sunt furnuft. Kör du all din körning på trafikskolan så kommer du få köra mer och ditt körkort kommer kosta mer än om du kör ”gratis” hemma. Mängdträning kostar.
Trafikskolor älskar personer som kör all sin körning på trafikskolan för dessa elever är enklare att mjölka.
Twell3 2015-12-23 20:06 ! Citera #
Har kört alla lektioner hitills på trafikskolan, är uppe i ca 60 lektioner just nu... Känner mig lite mjölkad :(
Såklart är det ju väldigt personligt och beror mycket på hur mycket du tar in och förbättrar varje lektion etc.
Den bästa kombinationen är egentligen att lära dig vad du behöver förbättra på trafikskolan och öva in det hemma.

Vet inte vart du övningskör någonstans men har själv haft ”singellektioner” där jag har fått köra motorväg.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
26
I dag 13:48
8
I dag 11:04
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov