Start > Körkortsforum > Har någon klarat teoriprovet o…

Har någon klarat teoriprovet om man endast har gjort...

Robban123 2014-12-08 02:21 ! Citera #
Är det någon som ENDAST läst teoriboken samt pluggat teoriprovet här (körkortonline) och har klarat teoriprovet hos Trafikverket ?
Gäst 2014-12-09 00:30 ! Citera #
Jag.

Det viktigaste är att du försöker förstå helheterna av reglerna. Under provet kommer en del kluriga frågor - beroende på hur de ställs - vilket gör att man lät blir lite osäker och fundersam.

Så läs frågorna snabbt men ändå noggrant, även om du är osäker. Du kan ju även hoppa över/flagga frågorna och se över de igen när du svarat på alla frågor (åtminstone ca 65 av 70 frågor, för i vissa fall är de 5 sista frågorna ej beräknade i poängen i.a.f.) om du har tid.
teori 2014-12-09 16:17 ! Citera #
Chansen är väldig lite att klara det. det finns många frågor som kommer på riktiga provet och de finns inte här på körkortonline. Själv läste jag boken dock inte hela och gjorde alla tester här som jag snittade 82% samt gjorde tester på gratisteori och fick 51 i slutettestet. EN tips till dig läsa boken ordentlig göra alla tester här och några tester på gratisteori.se eller elevcentralen om du har tillgång till det så klara du 110%
gäst3 2014-12-15 19:13 ! Citera #
Det viktigaste är att du lär dig faktan och hur frågor är upplagda. Du ska inte memorera frågorna och hoppas att de kommer på provet. Lär dig ordentligt.
Tänk på att inte stressa igenom då frågor kan vara luriga.

Jag läste boken 2 gånger och gjorde några tester på körskolan. Jag satte 63 av 65.
Trudilutt 2014-12-16 17:21 ! Citera #
Jag klarade det med 58 rätt genom att läsa teoriboken ett antal gånger och tack vare frågorna här. Börja i god tid, det är mitt bästa tips. Jag började läsa seriöst 3 veckor innan provet, varje gång du har läst ut boken försök sammanfatta varje kapitel genom att skriva ner det i ett anteckningsblock. Lycka till!
Gäst 2014-12-17 12:22 ! Citera #
All teori finns i körkortsboken så allt annat är bortkastade pengar.
Gäst 2015-01-11 10:13 ! Citera #
Gäst
All teori finns i körkortsboken så allt annat är bortkastade pengar.


Så du klarade teoriprovet endast att ha läst igenom boken ?
Gäst 2015-01-11 20:32 ! Citera #
Gäst


Så du klarade teoriprovet endast att ha läst igenom boken ?


Poängen är väl att man inte alltid behöver spendera massa pengar på x antal böcker. Använde själv teoriboken och lite till och från även Bonnier Trafikskola program som jag fixa hem från nätet och var en äldre version t.o.m. Innan teoriprovet läste jag lite här på sidan också. Tyckte det hjälpte enormt.
Gäst 2015-01-11 20:35 ! Citera #
*Körkortsboken menar jag*
Jossan-88 2015-01-11 21:38 ! Citera #
Finns det hjälpmedel att ta till så är det klart man ska utnyttja all hjälp som finns. Det vore bra dumt att chansa när man ska till teoriprovet, speciellt när det finns många gratis sidor att ta till. Jag själv läste körkortsboken 4 gånger, men sedan gjorde jag även en massa tester här på körkortonline och även alla datatester samt körkortspärmar som trafikskolan hade att erbjuda. Det gick skitbra, klarade teorin på första försöket, jag skulle ALDRIG chansa att bara läsa körkortsboken samt här på körkortonline innan jag skulle skriva teoriprovet :)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest