Kan man köra motorcykel med ett B körkort?
Jag trodde att man behövde ett speciellt körkort för att kunna köra motorcykel? Ändrade man inte reglerna på 80talet? Då man automatiskt fick motorcykelkörkort vid Bkörkort? Låter ju farligt, eftersom det inte alls är samma sak att köra motorcykel som bil.
Man behöver ett speciellt kort för att köra motorcykel, har inte koll på när det ändrades men det var så förut att man fick allting när man tog b-körkort. Men kan man inte köra motorcykel så ger man sig nog inte ut på vägarna trots att det är tillåtet enligt lag
Man måste ha ett motorcykel tillstånd för att få köra motorcykel. Det finns en kolum för det på korkortet.
Förr ingick motorcykelkort i B-körkort men inte nu längre. Du måste göra separat uppkörning (och kunskapsprov?) för motorcykelkort.
Du behöver ett A körkort för att få framföra en motorcykel. Dock får du köra 3-4 hjuliga motorcyklar med bilkörkort.
Mvh
Du behöver ett A körkort för att få framföra en motorcykel. Dock får du köra 3-4 hjuliga motorcyklar med bilkörkort.
Mvh
Hur är det med EU-mopeder? Det ingår väl i B-körkortet?
Jo EU-moped ingår i B-körkortet
Man får köra trehjulig motorcykel har jag för mig. och som alla säger så fick man köra motorcykel med B-körkort förr i tiden.
Ett stödhjul på din HD bör räcka..
Nej, du behöver A-kort för MC
Man slopade MC-kort ”på köpet” 1977.
Senaste foruminläggen
Rubrik