Start > Körkortsforum > Bara jag som tycker att vissa …

Bara jag som tycker att vissa frågor har fler rätta svar?

Gäst 2009-08-03 17:36 ! Citera #
När jag gör körkortsfrågorna på min körskola, så tycker jag att flera av frågorna har flera rätta svar.
Ska man prioritera det ”mest rätta” svaret? Jag fattar ingenting. Dessutom så är vissa frågor ”utanför” körkortsboken
från STR. Alltså, finns svaren inte med i Körkortsboken, ska det vara så eller är jag dum?
Love 2009-08-04 15:41 ! Citera #
Jo, det finns frågor som har flera rätta svar då ett av dem är det mest rätta. Annars vore det nog för enkelt att svara rätt :)
Jessica_spellman 2009-08-07 10:57 ! Citera #
Jo, det var det jag tänke på när jag skrev teoriprovet också. Det finns ju flera rätta svar och då valde jag den som kändes mest rätt.
tirsa 2009-08-27 15:27 ! Citera #
Detta var det väl debatt om för några år sedan och sen skulle det väl förbättras? Menar ni att det är lika tvetydigt som tidigare?
Gäst 2010-01-02 13:49 ! Citera #
Jag håller helt med dig. När jag sitter och pluggar frågor på körskolan tycker jag också att det är flera alternativ som skulle kunna vara rätt. Och vissa svar finns faktiskt INTE i körkortsboken.
Viktor 2010-04-06 15:01 ! Citera #
När det finns flera rätta svar så är det ju upp till dig att avgöra vad som har högst prioritet.
Gäst 2010-04-09 19:11 ! Citera #
tirsa
Detta var det väl debatt om för några år sedan och sen skulle det väl förbättras? Menar ni att det är lika tvetydigt som tidigare?


Såg den här frågan och undrar vad det var för debatt och vilka som förde den? Teoriprovet verkar då inte ha förändrats vilket jag kan förstå då nästan det viktigaste med teoriprovet är att se om dom blivande förarna kan prioritera rätt sak om det uppstår en svår situation.
Gäst 2010-05-03 10:05 ! Citera #
Ja, men det är svårt ibland när det känns som flera svar är rätt. Det handlar inte alltid om prioritering utan snarare om att man kanske läser frågan för fort, eller att den är formulerad så att man verkligen ska tänka till...Tror det bara är ett rätt svar som gäller numera...
bandyman 2010-05-14 16:11 ! Citera #
Behöver ju inte vara så att det juste finns ett korekt svar utan att man får tänka efter själv vad man tycker att det borde vara inte vad det ska vara. ca 50% av körning är ju känsla och vad man själv vill göra inte måste göra.
allleeex 2010-07-09 11:29 ! Citera #
Tycker också att det finns flera svar som kan vara rätta. Men de som är rätt i teorin är kanske inte alltid rätt i praktiken. Ibland måste man ju anväda sunt förnuft för att göra rätt.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I dag 20:01
5
I dag 18:59
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov