VroomVroom
Grattis till er som klarat det.Ska också köra upp i trafikverket i Sollentuna snart. Har låga förväntningar. Annars stressar jag väldigt lätt och har alltid extremt svårt att kontrollera det. Så jag tar det som en erfarenhet, liksom. Men visst vill man klara och inte behöva punga ut massa pengar åter och åter igen
Ni som kört vid trafikverket i Sollentuna (vid Djupdalsvägen). Är det något tips eller så ni kan ge angående vägarna man kör eller något man ska se upp för kanske? Och vart brukar man oftast åka mot när man kör upp där?
En annan allmän grej till alla i tråden: När man backar, vad är rätt enligt regelboken - ha huvudet vänt mot bakrutan samt att man har kolla på övrig sikt (speglarna, döda vinkeln osv) eller att man har huvudet rakt fram men att man har rörlig blick mot speglarna, döda vinkeln osv? Tänkte bara undra för att jag är osäker om det där. Vad är ”rätt” enligt de man kör upp med liksom. En del backar med huvudet vänt bakåt, andra inte. En del säger att en sak är fel, en annan att det är säkrare så. Nån som vet vad som gäller?
Tacksam för hjälp och svar.
Har rörlig blick är viktig samt att använder speglarna,,, men definitivt vänd dig också bakåt och tittar mestadels genom bakrutan: där du ser bäst bakåt trots allt,,, men glöm inte under tiden titta hit och dit också ;-)