Start > Körkortsforum > Uppkörning i Östersund

Uppkörning i Östersund

Gäst 2014-10-21 12:52 ! Citera #
Eftersom jag inte hittade någon tråd om uppkörning i östersund innan så kan jag ju berätta lite om min, verkar som att flera har fått ganska exakt samma rutt också.

Det började med en yttre säkerhetskontroll, alltså däcken osv. Sedan fick jag i instruktion att köra mot Sollefteå, så jag körde höger ut från trafikverket bort mot Samuel Permans gata och därifrån upp mot Fyrvallarondellen, där det fanns skyltat väg 87 - Sollefteå. Fortsatte följa den anvisningen, åkte upp på väg 87 i Lillängerondellen och fick köra där kanske 5 minuter innan jag fick vika av in på en väg till höger, och sedan vända på en vändplats och åka tillbaka mot stan. Denna gång fick jag köra till vänster i fyrvallarondellen och bort till Blå center, där jag fick fortsätta bort på smågatorna däromkring och fickparkera. Efter det fick jag köra tillbaka mot Genvägen, ta ner till vänster ganska rakt ovanför trafikverket, köra in dit också var det klart :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
5
I dag 14:05
10
I dag 10:06
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo