Start > Körkortsforum > Uppkörning

Uppkörning

hannaep 2014-10-01 09:20 ! Citera #
Finns nog många trådar om det men tänkte skriva en egen, jag har uppkörning nästa vecka på tisdagen och är så nervös, har inte råd att kugga så tänkte be er om bra tips?
Mitt problem är att följa skyltar, när han ber mig åka mot ett mål så känns det som om jag inte hinner läsa av skyltarna i tid.
Jossan-88 2014-10-01 12:51 ! Citera #
Hejsan Hannaep!

Du verkar ju veta vad du har svårt för, så det du kan göra för att hinna läsa av skyltarna i tid är att sänka hastigheten något, eftersom du inte hinner läsa av dom nu så kanske det skulle underlätta för dig om du åkte 5-7 km/h långsammare. Bara för att det är 50 eller 70 km/h så MÅSTE du inte hålla den hastigheten, du kan gott o väl ligga något under :)

Lycka till på din uppkörning!
hannaep 2014-10-01 18:16 ! Citera #
Tack för tipset :D
Gäst 2014-10-01 18:51 ! Citera #
Ett tips som hjälpte mig på min uppkörning (som jag klarade i går) var att tänka att även om du gör fel, så försök att tänka bort det. Låtsas som att felet inte hände. Då kan inspektören se att, ja du gjorde ett fel men det påverkade inte resten av din körning.
Sitter man annars och tänker på felet som man gjorde så kan det påverka hur du kör sen också, och då kanske det slutar med ännu mer fel och till slut blir du kuggad! Men gör du nåt litet fel som inte anses vara trafikfarligt så borde inspektören ha överseende med det och kan godkänna dig endå.

Det där med skyltarna så säger jag nog som föregående, sänk farten lite så hinner du förhoppningsvis läsa dom. :lol:

Lycka till med din uppkörning! Skriv gärna och berätta hur det gick sen! :)
hannaep 2014-10-08 10:26 ! Citera #
Jag är så glad, klarade uppkörningen :D
teorin kvar..
Jossan-88 2014-10-08 14:20 ! Citera #
hannaep
jag är så glad, klarade uppkörningen :D
teorin kvar..

:D :D Grattis :D :D
Klart du grejar teorin!!
Lycka till !

Senaste foruminläggen

Rubrik
11
I dag 17:36
5
I dag 14:05
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor