Start > Körkortsforum > Körskolor med luriga paketpris…

Körskolor med luriga paketpriser! Vad göra?

Gäst 2009-08-03 17:11 ! Citera #
Någon annan som råkat ut för luriga paketpriser där man får mindre för pengarna?
T.ex. Intensivkurs: 30 körlektioner, 30 internettester, halkkörning etc.
Vissa skolor räknar halkkörning som en körlektion, vilket inte riktigt framgår,
för visst låter det som att det är en separat körning? D.v.s. fär man egentligen 29 lektioner + halkkörning.
Dålig stil tycker jag.

Kan man kräva en extra lektion för att det är falsk marknadsföring? Vem ska man kontakta?
Heltidsluffare 2009-08-12 15:22 ! Citera #
Paketpriserna är alltid luriga på sådana ställen, det är ju verkligen inte självklart att du behöver ta 30 lektioner, får du pengarna tillbaka i såna fall? Nä, jag föreslår att du kör enstaka lektioner och bokar in många i förväg så blir det ändå som en intensivkurs.
Gäst 2009-08-15 21:21 ! Citera #
Paketpriser kan vara både bra och dåliga. men mitt tips är att blanda med att båpde köra privat och på körskola. lär dig grunderna hemma annars blir det väldigt dyrt
valkyriana 2009-09-02 18:26 ! Citera #
Ja det var verkligen dåligt att inte det framgick tydligare. 30 lektioner är ganska mycket. Ska du köra även privat (rekomenderas!)? I så fall är det inte säkert att du kommer behöva så många lektioner. Det är inte säkert att du behöver så många lektioner ändå. :-)
Lycka till i vilket fall :-)
Jojo 2010-01-02 16:13 ! Citera #
I ditt fall har det kanske dragits en körlektion på väg till och tillbaka från halkbanan? Om Trafikskolan inte ligger i direkt anslutning till halkbanan så kan de ju inte köra dig dit gratis.

Om trafikskolan är STR ansluten så kan du som elev utan kostnad vända dig till STRs reklamationsnämnd för att få en opartisk bedömning av klagomål www.str.se/Korkort/Reklamationsnamnd/
Gabriel145 2010-01-15 01:22 ! Citera #
Aa dom här körskolorna ska man se upp för, titta alltid runt och kolla priserna nån annanstans
lyckorus1 2010-07-25 19:37 ! Citera #
Väldigt bra med reklamationslänken där!

Men en fråga. Pratar vi om intensivkurs eller vanlig? Jag drog ner mina kostnader genom att låna en kompis körkortsböcker (hon tog körkort förra året), inte ta några teorilektioner eftersom det finns gratis pärmar/datortest på de flesta trafikskolor. Samt mängdträna hemma på parkering osv. Det är ju det hetaste tipset om man har möjlighet till det.

Fast kanske borde man tagit intensivkurs ändå? Vad är de största fördelarna med intensivkurs? Nackdelar?
lyckorus1 2010-07-25 19:39 ! Citera #
Jojo
I ditt fall har det kanske dragits en körlektion på väg till och tillbaka från halkbanan? Om Trafikskolan inte ligger i direkt anslutning till halkbanan så kan de ju inte köra dig dit gratis.

Om trafikskolan är STR ansluten så kan du som elev utan kostnad vända dig till STRs reklamationsnämnd för att få en opartisk bedömning av klagomål www.str.se/Korkort/Reklamationsnamnd/


Min trafiklärare körde oss till halkbanan och tillbaka. Det ligger kanske en kvart från körskolan så det blir ju nästan en körlektion om man räknar fram och tillbaka. Visserligen var vi tre stycken, men ändå :)
PKRPRO 2010-08-26 00:42 ! Citera #
Vet ej om man kan få en extra lektion..

Du får ju ändå i princip en körlektion på vägen dit & hem, kanske inte på samma sätt, men det är iaf något. :)

/PKRPRO
tyra 2010-08-31 08:05 ! Citera #
Hmm mn är inte halkbanan en ”lektion” trots allt? du ska ju int köra den för skojs skull...
klarar du inte det så får du reda på vad som gjorts fel och får sedan göra om den...
så jag tkr det är en lektion.... så egentligen inte falsk marknadsförning tycker jag....
MEN kan dock tycka att det borde stå då man gärna vill veta vad som ingår eller ej.....
berätta gärna hur dt gick om du kontaktar str=)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor