Start > Körkortsforum > Håller på med att ta körkort

Håller på med att ta körkort

Gäst 2014-09-24 13:39 ! Citera #
Hejsan jag håller på med att ta körkort, men jag har ett problem jag har ingen att övningsköra med, och körskolan säger till mig att jag har tre alternativ att välja på.

Övningsköra privat.
Ta flera lektioner
Ta för automat.

Det första alternativet är ett uteslutande för mig, när det inte finns någon som vill ställa upp.
Så hur gör man för att gå vidare ?

Behöver tips
Linus 2014-10-08 14:14 ! Citera #
Mj81gd
Hejsan jag håller på med att ta körkort, men jag har ett problem jag har ingen att övningsköra med, och körskolan säger till mig att jag har tre alternativ att välja på.

Övningsköra privat.
Ta flera lektioner
Ta för automat.

Det första alternativet är ett uteslutande för mig, när det inte finns någon som vill ställa upp.
Så hur gör man för att gå vidare ?

Behöver tips


Det finns inte någon bra tips än att köra mer och ofta, du måste köra mer för att känna dig säker vid bilen annars kommer inspektörer inte godkänna dig om hen ser att du är osäker. Ta fler lektioner eller övningskör privat. Automat är som amatörer ska inte rekommendera det.
Jossan-88 2014-10-08 14:26 ! Citera #
Linus
Mj81gd
Hejsan jag håller på med att ta körkort, men jag har ett problem jag har ingen att övningsköra med, och körskolan säger till mig att jag har tre alternativ att välja på.

Övningsköra privat.
Ta flera lektioner
Ta för automat.

Det första alternativet är ett uteslutande för mig, när det inte finns någon som vill ställa upp.
Så hur gör man för att gå vidare ?

Behöver tips


Det finns inte någon bra tips än att köra mer och ofta, du måste köra mer för att känna dig säker vid bilen annars kommer inspektörer inte godkänna dig om hen ser att du är osäker. Ta fler lektioner eller övningskör privat. Automat är som amatörer ska inte rekommendera det.


Hur kan du säga att automat bara är till för amatörer?
Det är de ju inte alls, det är ett jättebra alternativ för dom som har svårt att lära sig att köra manuell växlad bil. Själv tog jag för manuell, bara för att kunna ha det alternativet att kunna få köra båda sorters bilar. Men känner man att man har svårt för att växla och även kunna koncentrera sig på trafiken runt om så är det ett smart sätt att ta för automat.. Så mitt tips är att känna efter själv hur man vill göra, och följ sedan dina egna känslor, för det är viktigt att det känns bra för dig när du har bestämt dig. Lyssna inte på vad andra säger!
Linus 2014-10-08 14:59 ! Citera #
Ok då, automat fungerar bra också fast lättare på styra gasen och bromsen.
Jossan-88 2014-10-09 17:48 ! Citera #
Linus
Ok då, automat fungerar bra också fast lättare på styra gasen och bromsen.


Ja det är klart det är lättare att bara kunna koncentrera sig på bara gas och broms. Men det är ju det som är själva vitsen med att köra automat :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
29
I dag 08:27
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo