Start > Körkortsforum > Duggregn

Duggregn

jibbebb 2014-09-19 17:50 ! Citera #
Finns det risk för halka vid duggregn?
Linus 2014-10-08 14:10 ! Citera #
jibbebb
Finns det risk för halka vid duggregn?

Underkylt duggregn ja! Jag svarar ja.
Catha 2014-10-09 10:31 ! Citera #
Hej ..

Om du fick den på teorin då är svaret ja. Jag svarade ja på den frågan och det vart rätt :)
kajsa82 2014-11-17 15:13 ! Citera #
Men om det handlar inte om underkylt duggregn?
Gäst 2014-11-17 15:14 ! Citera #
kajsa82

På kvällen, sommar...
Gäst 2014-11-24 20:29 ! Citera #
kajsa82

Då beror det på hur mycket regn det kommer. Om det bara är några få droppar utan att hela marken täcks, så nja. Men om du kör på en varm sommardag när det inte har varit regn på flera dagar så finns det en risk för halka av regn just när regnet börjar. Detta beror på att regnet drar upp massa smuts och oljor ur asfalten som gör det halt. Mitt svar skulle fortfarande vara ja. Sedan kanske det skulle finnas andra omständigheter som gör att det inte stämmer. T.ex. att det regnat kraftigt ett tag och efter ett kvarts uppehåll börjar duggregna. Då är alla oljor redan bortsköljda och det beror helt enkelt på hur vått det är på marken. Men så krångligt tror jag inte de skulle göra en teorifråga. :D

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest