Start > Körkortsforum > Uppkörning i Södertälje

Uppkörning i Södertälje

servo 2014-08-27 12:41 ! Citera #
Hej alla!
Skall köra upp i Södertälje idag och är såååä nervös. Har ni några tips nu timmarna innan uppkörningen? Kan säga att jag har kört där ett par gånger med körskolan och känner till högerregeln som det finns mycket utav i Södertälje.

Herregud så nervös jag är :/ usch
Mughal 2014-08-28 12:16 ! Citera #
HI
I did test yesterday in Sodertalje but failed. What about your result?
servo 2014-08-29 11:09 ! Citera #
Mughal
HI
I did test yesterday in Sodertalje but failed. What about your result?


Hi, sorry to hear that, I failed as well , hope I’ll pass the test next time. I’m taking the test again next week! What about you?
Björn He 2014-08-29 16:42 ! Citera #
Servo!
Du säger att du kuggade i Södertälje, vad gick fel?
servo 2014-08-29 20:28 ! Citera #
Björn He
servo!
Du säger att du kuggade i Södertälje, vad gick fel?


Nervositeten tog över vilket gjorde att jag blev stressad och gjorde fel i sånt jag aldrig gjort tidigare som t.ex väja för en bil som hade grönt somtidigt som mig så inspektören fick ta över och bromsa. Jädrans nervositet som gjorde att jag knappt kunde koncentrera mig på det som hände runt omkring. Nästa gång hoppas jag att jag är lugn och sansad
Björn He 2014-08-29 22:50 ! Citera #
servo
Björn He
servo!
Du säger att du kuggade i Södertälje, vad gick fel?


Nervositeten tog över vilket gjorde att jag blev stressad och gjorde fel i sånt jag aldrig gjort tidigare som t.ex väja för en bil som hade grönt somtidigt som mig så inspektören fick ta över och bromsa. Jädrans nervositet som gjorde att jag knappt kunde koncentrera mig på det som hände runt omkring. Nästa gång hoppas jag att jag är lugn och sansad


Lycka till förresten på andra försöket, hoppas du klarar det!
servo 2014-09-01 11:50 ! Citera #
Tack Björn He! Men klarade inte :(
Björn He 2014-09-06 17:12 ! Citera #
servo
Tack Björn He! Men klarade inte :(


Va? Klarade du inte 2:a körprovet heller? Vad synd! Men försök att lära sig av dina ”misstag” så kommer du säkert att klara dig nästa gång. Men man är inte dum i huvet för att man kuggas, blev själv kuggad 2 gånger, vet av egen erfarenhet att det beror på att Trafikverkets personal är taskiga vilket de var i mitt fall, åtminstone vad jag anser. Vad gick förresten fel på ditt andra försök?
servo 2014-09-06 18:57 ! Citera #
Björn He


Va? Klarade du inte 2:a körprovet heller? Vad synd! Men försök att lära sig av dina ”misstag” så kommer du säkert att klara dig nästa gång. Men man är inte dum i huvet för att man kuggas, blev själv kuggad 2 gånger, vet av egen erfarenhet att det beror på att Trafikverkets personal är taskiga vilket de var i mitt fall, åtminstone vad jag anser. Vad gick förresten fel på ditt andra försök?


Nu har jag äntligen mitt körkort! Samma här, andra gången kom som en chock för mig när inspektören kuggade mig, jag kände redan från början att inspektören var så konstig, otrevlig och ja bara obehaglig att sitta bredvid, han tyckte jag körde för sakta när jag skulle göra vänstersvängar då jag växlade ner till 2:an och körde sakta in och svängde (tänkte miljövänligt och blockerade inte ens trafiken bakom) istället för att tvärbromsa, växla och sedan svänga, men men, klarade tredje iallafall och det är det som räknas. Fick en inspektör som var hur underbar som helst!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I dag 01:43
4
I dag 00:14
9
I går 21:36
18
I går 19:43
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor