Start > Körkortsforum > Ni som kuggat på uppkörningen.…

Ni som kuggat på uppkörningen..

Bubblan84 2009-07-31 09:50 ! Citera #
..vad var det för fel ni gjorde??
Gäst 2009-08-01 12:17 ! Citera #
Jag känner en som missade ett rödljus och blev kuggad för det. En annan för att hon körde för fort inne i stan och inte hade bromsberedskap.
3tareh 2009-08-03 16:21 ! Citera #
Jag gjorde två misstag
ena var att jag fickparkerade för nära bilen framför
och att jag körde för snabbt på smal lansväg
Hemligt 2009-08-11 11:24 ! Citera #
Första gången kuggade jag på eco-driving och på att jag inte hade tillräkligt med framförhållning pch så var där så mycket trafik så jag missade en 90 skylt och körde i 70, inte bra:S. Andra gången var det för att ja inte saktade ner tillräkligt mycket i en kurva på liten landsväg. Första gången är jag med på att att jag var jättenervös och jag körde inte som jag brukar, men andra gången tyckte jag att han kunde godkännt mig för han sa att jag körde skitbra men att jag kunde haft mer koll på kurvan (som var skymd+inga skyltar om kurva)han sa till och med att jag hanterade den höga hastigheten och mötet i kurvan perfekt. Ska prova igen idag kl 14.45. Nu är det bara ett moment på min lapp som inte är godkännt, kurva på liten landsväg:P mend et fixar jag nu! Hoppas jag.
Gäst 2009-08-15 21:48 ! Citera #
Missade mina placeringar. men det var första gången så det är bara att ta nya tag. inte tänka negativt så ordnar det sig nog :)
lordi_ro 2009-10-06 19:59 ! Citera #
Första gången kuggades för att jag giuck mot rött signal efter en rondell :o

Andra gången gick det ännu sämre: Jag kuggades för att jag glömde högerregeln, gjorde U-sväng med trafik bakom mig, och körde för nära en traktor på 90 väg.

Men nu har jag körkort efter tredje försöket :D
Gäst 2009-10-19 17:29 ! Citera #
Körde 30 på en 50 väg samt att jag råkat köra in i bussfältet när jag trodde det var en avfart :o Hade en stor lastbil till höger om mig, så såg inte skylten och men märkte det när jag väl kom in i fältet.
Gäst 2009-10-22 14:29 ! Citera #
Fy fan, nu är jag ännu mer nervös för min uppkörning än innan. Vilka smågrejer ni åker dit på! :S
Firefox 2009-10-24 12:00 ! Citera #
Jag gjorde 3 fel:

1) Gick för fort in i rondellen utan att se långtradaren (instruktören bromsa).

2) Låg i dragläge för länge i uppförsbacke när jag skulle ut på en landsväg.

3) Körde för fort 2 ggr.
AnnaÅhman 2009-10-29 18:48 ! Citera #
Jag missade att det var en dam som skulle gå över vägen på andra sidan, och sen körde jag för nära stilla stående bilar.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 22:14
1
I går 22:12
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov