Start > Körkortsforum > Högersväng

Högersväng

Färsking 2014-08-17 20:48 ! Citera #
Hej!
Jag har mitt teoriprov imorgon. Jag började plugga inför det i onsdags men har lyckats memorera alla 1023 frågor som sidan har att erbjuda samt svarat på andra gratistester med goda resultat. Jag kände mig rätt så trygg fram till att jag snubblade över ett forum och läste om en kille som kuggat på provet 6 gånger....
Han nämnde en av frågorna;

Hur placerar du dig i i körfältet vid högersväng?

a) vänster
b) mitten
c) vägrenen

Och jag insåg snabbt om frågorna är formulerade på det här sättet lär jag kugga jag med... Vad är svaret?! :o
Jossan-88 2014-08-18 10:28 ! Citera #
Frågorna ÄR formulerade på ett annat sätt än vad är på denna sida. Det är därför man ska lära sig innebörden i alla frågor och inte memorera svaren som finns här.
Gällande din fråga som du ställde så är det bara att tänka logiskt.
Varför ska du placera bilen till vänster när du ska svänga höger?
Och likaså varför ska du placera bilen i mitten?
Det mest logiska är att placera bilen så långt åt höger som möjligt för att inte störa dina medtrafikanter som ligger bakom, så finns det en bred vägren så kan du utnyttja det när du ska svänga höger, finns det inte det så ska du placera bilen så långt åt höger som du bara kan :)
Så tänk bara logiskt när du gör ditt prov, och använd dig av uteslutningsmetoden så ska du se att det kommer gå jättebra!
Lycka till! :D

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov