Start > Körkortsforum > Uppkörning Södertälje

Uppkörning Södertälje

Gäst 2014-08-09 09:15 ! Citera #
Tjena!

Jag ska snart köra upp i Södertälje och undrar om det är någon här på forumet som gjort det och kan berätta vilka vägar ni fick köra på. Gärna också vilka vägar/områden som är svåra där som man oftast får köra vid där det kanske är mycket regler eller dylikt. För tänkte nämligen köra i Södertälje innan uppkörningen.
Jossan-88 2014-08-09 20:23 ! Citera #
Jag är uppvuxen i närheten av Södertälje, och kan säga att det finns inte fler regler där än vad det gör någon annanstans :) Men det som det finns gott om är däremot högerregeln, annars är Södertälje som vilken halvstor stad som helst :)
Gäst 2014-08-10 14:20 ! Citera #
Jossan-88
Jag är uppvuxen i närheten av Södertälje, och kan säga att det finns inte fler regler där än vad det gör någon annanstans :) Men det som det finns gott om är däremot högerregeln, annars är Södertälje som vilken halvstor stad som helst :)


Okej tack så det är högerregeln jag ska tänka på :)
Gäst 2014-08-12 23:30 ! Citera #
Jossan-88
Jag är uppvuxen i närheten av Södertälje, och kan säga att det finns inte fler regler där än vad det gör någon annanstans :) Men det som det finns gott om är däremot högerregeln, annars är Södertälje som vilken halvstor stad som helst :)


Har två frågor.

1. Visst är det 30 km/h som gäller på hela Nygatan vid centrum?
2. Vad är det för hastighet på vägen mot Hovsjö? Om man kommer från stockholm, kör av mot södertälje centrum från motorvägen, kör höger i en rondell och sen svänger mot Hovsjö. Vad är det för hastighet där? Såg ingenting nätr jag övningskörde med min handledare där angående hastigheten om det är 50 eller 70, skulle gissa på 50 men är inte säker.
Jossan-88 2014-08-13 13:18 ! Citera #
Johan9555


Har två frågor.

1. Visst är det 30 km/h som gäller på hela Nygatan vid centrum?
2. Vad är det för hastighet på vägen mot Hovsjö? Om man kommer från stockholm, kör av mot södertälje centrum från motorvägen, kör höger i en rondell och sen svänger mot Hovsjö. Vad är det för hastighet där? Såg ingenting nätr jag övningskörde med min handledare där angående hastigheten om det är 50 eller 70, skulle gissa på 50 men är inte säker.


1. Ja det stämmer att det är 30 km/h som gäller vid Nygatan. ( Jag har inte kört där sedan förra sommaren, men kan inte tänka mig att dom har ändrat hastigheten sedan dess)
2. Ja du har helt rätt i att det är 50 km/h på vägen mot Hovsjö, 70 blir det inte fören man fortsätter en bit till mot Tveta :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I dag 15:11
1
I dag 14:28
4
I dag 14:22
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest