Start > Körkortsforum > Depression hjälp

Depression hjälp

Gäst 2014-08-08 04:08 ! Citera #
Hej, jag har klarat teoriprovet utan några konstigheter. Men uppkörningen går åt helvete, varjegång. Jag börjar bli deprimerad över detta. Jag har blivit bombad 4 gånger.. Jag börjar bli ledsen. Jag kört på en körskola vilket dom sa att jag kommer klara det, sen testade jag en annan körskola så sa dom också att jag kommer att klara det. Men när jag gör uppkörningen så blir jag stressad, nervös och tappar fokus. Jag har aldrig kört så dåligt som på uppkörningen, men jag har ändå kört rätt bra. Dom kuggade mig till och med för miljön, jag hade fel växel 1 enda gång. Jag kommer att hamna i depression.

jag vill inte gå hem och berätta att jag har kuggat varjegång, det är pinsamt och min pappa säger alltid hur dålig jag är, sånt gör mig ledsen.

Jag har kuggat på vänstersväng på landsväg, gången efter det klarade jag men då kuggade jag på placering vid dubbelriktat gata, gången efter det klarade jag båda men kuggade på att jag körde för snabbt, gången efter det körde jag för sakta, jag förstår ingenting, och nu kuggade jag på miljö, för sakta hastighet och något annat skit. Jag börjar faktiskt bli jävligt less på den här skiten. Jag förstår inte alla i min familj hade svårt med teorin och jag tvärtom.

Jag är till och med rädd att jag inte hinner klara det på 2 månader och då måste jag göra om båda..

finns det ingenting lugnande piller som man blir erbjuden i danmark innan uppkörningen?
Kuggad:;( 2014-08-11 13:26 ! Citera #
Hej,
har också kuggats nyligen, men ska göra nytt försök om en månad.
Förstår känslan! Man vill så gärna, blir stressad, sover dåligt, kör sämre än vanligt och när man ser att det inte går bra, kör man ännu sämre. Klart man är ledsen när inspektören säger att min inte har klarat det!
Har tänkt mycket inför nästa försök och ska dels förstås öva på allt som kändes svårt, men också försöka hitta sätt att bli lugnare och så måååste jag sova natten innan. Har man inte sovit så kan man inte ens det man egentligen kan.
Några tips (som jag själv tänker följa nu):
- Lyssna inte på din pappa och jämför dig inte med din familj - alla är olika och du är du! Du kommer att klara det när du klarar av att hantera stressen :)
- Låna CD på biblioteket med målträning och avslappning - kan hjälpa.!
- Öva på att motverka stressreaktioner, hitta det som funkar för dig (med hjälp av nätet, böcker, olika avslappningsCD)
- Tänk att: ”Det värsta som kan hända är att jag blir underkänd och det förändrar ingenting, för då är jag fortfarande samma person (utan körkort) som innan”, dvs mitt liv blir iaf inte värre :)
- Öva på just det som är svårast, så många gånger att det blir automatiserat hur du löser det. T ex backa runt hörn minst 100 gånger och gärna med olika bilar.
- Gör som en annan skrev här på forumet: ta en lektion och be bilskolan gå igenom momenten i ditt uppkörningsprotokoll och bedöma vad du måste öva plus förklara varför. Ta sedan ett par lektioner till för att öva på just det.
- Kom ihåg: DET KOMMER ORDNA SIG :) Och att kuggas, betyder INTE att man är värdelös, bara att man har någonting man fortfarande måste jobba på. Tänk på allt annat du har lärt dig i livet, det visar att du har kunnat klara massor :)
Så lycka till med nästa uppkörning, när det väl är dax!
K 2019-03-20 23:11 ! Citera #
Wtf du kommer inte få en deppresion av att kugga ett körkort du kan få ångest också du kan inte självdignoserad dig själv känner du du är deprimerad och alltid nedstämd sök upp en läkare eller pyskolog så kan dem utreda dig

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo