Start > Körkortsforum > Har kuggat en gång och är så n…

Har kuggat en gång och är så nervös

NERVÖS! 2014-08-06 18:32 ! Citera #
Hej!
Kuggade min uppkörning för ungefär en månad sedan. Jag blev ganska nere efter det och sket i det ett tag. Men för några veckor sedan började jag plugga och köra igen och det går bra, men inte jättebra. Missar en del saker när jag kör på körskolan och bli jättelätt stressad - känns som att jag tappat mycket av det jag kunde innan.

Nu har jag uppkörning på måndag igen, alltså om 4 dagar - och jag är SÅ nervös! Hur ska jag tänka denna gången? Första gången hade jag några småfel som jag har försökt jobba en del på. Men jag känner ändå att jag MÅSTE klara det denna gången, då jag vet hur knäckt jag skulle bli om jag skulle få göra om det igen. Någon som känt samma och har några tips? Måste verkligen lugna mig lite för förra gången jag körde upp var jag hur nervös som helst, och tror det var därför det inte gick så bra.
Yumi 2014-08-06 21:08 ! Citera #
Övningskör HELA veckan och helgen. Morgon, tag paus och sen kväll.
Tror du att dina föräldrar kan ställa upp på det?
Övningskör överallt, mest svåra ställen du aldrig kört på.
På nätterna ska du tänka vad du gjort bra och vad du gjort dåligt.
Förstå det dåliga du gjort sen bemästrar du det dagen efter.
Kör du morgon och kväll nu, all-in under en vecka tror jag du sätter detta alltså!
Satsa för fan :D Sådär gjorde jag iallafall.
Nervositeten minskar när du får in rutinerna.
Jossan-88 2014-08-06 22:39 ! Citera #
Du behöver inte alls köra så pass mycket som Yumi skriver, du har ju nått så pass långt i din körutbildning så att du ska ha uppkörning. Så med andra ord KAN du köra bil på ett trafiksäkert sett. Trafikskolor bokar ju inte uppkörningar om dom inte tror på sina elever, det är ju det som dom lever på. Får eleverna en bra utbildning så sprids ju ryktet om att det är en bra och seriös trafikskola. Och det genererar fler kunder för dom. Så allt du ska göra är att köra som vanligt, och när den stora dagen kommer så ska du TRO PÅ DIG SJÄLV!
Det som har varit ligger bakom dig, det är NU du ska lyckas, så försök att sova ut ordentligt fast jag vet själv hur sjukt svårt det kan vara. Sedan är det bara att ta det lugnt och se din uppkörning som en vanlig körlektion, lyssna på vad din inspektör säger, och sedan är det bara att utföra det han/hon vill att du ska göra :)
Lycka till!!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor