Hej! Jag har tagit körkortet nu! Jag fick det den 30 juni, då var jag så himla glad och kunde inte förstå att all plugg var över!
Men nu förtiden är jag inte lika glad när det gäller att köra, det har blivit så att jag är väldigt rädd för att göra fel, att missa kolla lite på någon sida eller att komma på hur reglerna var direkt.
Låt mig ger ett exempel; Idag jobbade jag och tänkte samtidigt på hur det var igen med parkering i staden. Jag sa till mig själv; man kan ju parkera på båda sidorna om det är enkel riktat för att det är enkel riktat men hur var det igen på vanliga vägar i stadstrafiken? Jo, man ska ju parkera längst till sin höger och inte på vänster, men det kan ju bli rätt tight om de från både vänster och höger parkerar på sina respektive höger.
Hmmm, men jag har ju sett folk parkera så, men det är ju tillåtet att parkera så tror jag eller jag vet inte. Så när jag kom hem kollade jag upp det på internet och det var ju så att man får parkera på höger sida längst från vägens mitt och vänster om det fanns spårvagn etc på höger. Och då tänkte jag att fa jag borde ju kunna det här utan till, jag ska ju inte behöva kolla upp det, vad är det med mig?
Fan, blir så besviken på mig själv jag menar det är inte den första saken jag missuppfattat sen jag fick körkortet, det enda jag villl är att vara trafiksäker vilket jag nog är och villl vara till 100% och inte behöva kolla upp någon teori för jag ska kunna det.
Innan körkortet var jag otroligt självsäker jag tänkte; jag kan allting och kör jätte bra! Men nu helt plötsligt har min syn på min egen körning och kunskap försämrats, känns som jag inte är värd mitt körkort.
Förlåt om detta blev rörigt men jag måste verkligen skriva det här och få ut den här besvikelsen för jag orkar inte längre......