Start > Körkortsforum > Körlektioner

Körlektioner

:-) 2014-08-04 12:22 ! Citera #
Ni som har kört mest privat, hur många lektioner tog ni på körskolan om ni nu tog några innan ni tog körkortet?
jag har nämligen kört en hel del hemma men har nu tagit några lektioner på körskolan för att kolla av att jag har lärt mig rätt och min lärare sa att jag borde ta ca 20 lektioner till sen (jag har tänkt köra hemma först och ta lektioner igen senare). under dessa lektioner har läraren sagt att jag är väldigt duktig och kommentarerna jag fått om vad jag ska öva mer på har mest varit saker att finslipa. jag har även fått köra motorväg två gånger under dessa lektioner och därför tycker jag själv att 20 lektioner känns lite att ta i när jag ändå kan köra bil hyffsat bra och dessutom ska köra mycket hemma innan jag kommer tillbaka igen.
så vad är eran erfarenhet? försöker läraren bara att blåsa mig på pengar eller är 20 lektioner ett rimligt antal för en som kan köra bil okej redan? hur många lektioner har ni som bara kört via körskolan tagit?
Anya 2014-08-08 18:55 ! Citera #
Jag började köra privat i början av sommaren, körde först ungefär 2 ggr i veckan. Sen körde jag oftare, så fort jag och min sambo skulle åka någonstans (han var min handledare) och det blev ofta ganska långa sträckor. I juli åkte jag på intensivkurs i 2 veckor, hade 14 lektioner inbokade men en blev avbokad då den enligt körläraren inte behövdes. Alltså blev det 13 lektioner och en sommar av privat körning. Jag klarade teori och uppkörning på första försöket :)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest