Start > Körkortsforum > Vad har ni haft svårast med??

Vad har ni haft svårast med??

filifjonkan 2011-07-10 19:47 ! Citera #
Att hålla hastigheten på små vägar, framför allt 30 km/h. Det bara rusar iväg och jag får nästan dra upp benen på sätet för att inte kunna gasa ;)
Gäst 2011-07-10 19:58 ! Citera #
Du är inte ensam om det, jag har också svårt för att tillämpa högerregeln ibland! Oftast är det när jag kommer till korsningar och börjar fundera på ifall den vägen jag kör på är huvudled eller inte. Men jag hoppas på att det sätter sig tills uppkörningen! Ett annat problem som jag har är att kontrollera backspegeln och sidospeglarna. Det kan vara riktigt frustrerande ibland! Men jag antar väl att det kommer med tiden. Jag var ganska dålig på det ett tag förut, dock har jag förbättrats mycket nu när jag tänker tillbaks! ; :D
Gäst 2011-07-10 23:15 ! Citera #
Kolla döda vinkeln i cirkulations platser och titta långt fram på landsväg ( börjar bli bättre med det). Planeringen måste även bli lite bättre säger läraren.
antew 2011-07-11 18:45 ! Citera #
Eftersom jag inte har tagit någon lektion på körskola än tycker jag det varit svårast med tex hur man ska blinka i en rondell. Har fått lära mig att man inte behöver blinka när man kör in i en rondell, men kompisar har lärt tvärtom. det är väl sånt som är svårast.
hamiat 2011-07-15 01:50 ! Citera #
Krypkörning i branta backar tycker jag är grymt svårt. Fattar inte det där med att hålla bilen stilla med hjälp av gasen och kopplingen. D:

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I dag 12:10
13
I dag 08:50
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo