Start > Körkortsforum > Vad har ni haft svårast med??

Vad har ni haft svårast med??

marcuswiberg 2010-11-11 15:07 ! Citera #
Jag har alltid haft svårt att få mina föräldrar att åka ut och köra, lärde mig växla manuellt för en månad sedan och jag är 19, hehe.
LinneaChristina 2010-11-14 10:26 ! Citera #
Jag skulle nog säga att TA DET LUGNT och inte stressa upp mig. Drabbas alltför ofta av informationsstress...

Annars, som TS sa så har högerrregeln varit svår att verkligen få att sitta. Och en del rena slarvsaker som att stänga av blinkersen och ta ur nyckeln (nog så viktigt!).
Annis 2010-11-25 18:30 ! Citera #
Det jag har svårast med är att köra in i en parkering. Jag kommer alltid för nära bilen på
min sida och blir tvungen att backa ut och göra om det. Otroligt frustrerande och irriterande
eftersom jag har uppkörningen om 5 dagar.. Dock är jag duktig på att backa in på en
parkering och fickparkering, men att köra in alltså.. SVÅRT! Ska träna som en tok på det i helgen!
allleee_ 2010-11-29 22:30 ! Citera #
Hålla hastighetsgränsen haha! :lol:
johanna.. 2010-11-30 13:00 ! Citera #
- hålla hastighetsbegränsningar på huvudled
- kopplingen, släpper den ofta för fort eller möter inte med tillräckligt mycket gas, vilket resulterar i många motorstopp
- kolla speglarna vid rätt tillfällen
slizor 2010-11-30 19:09 ! Citera #
Backning :)
Adam 2011-01-06 18:35 ! Citera #
Fickparkering främst.
Jag har aldrig haft problem med högerregeln eftersom jag har cyklat med den regeln i bakhjärnan sen jag var 10år :), nu är jag 17
Gäst 2011-01-07 23:19 ! Citera #
Har körkort nu, men min största svaghet är väl nog avsökningen skulle jag tro,
KuMo 2011-01-11 15:04 ! Citera #
Att veta om det är utfartsregeln eller inte! Det är näst intill omöjligt! Hur brukar ni bedöma det hela? Om man är ute på landet och kör vet man inte om det är en utfart förrän man är nästan förbi vägen ibland, eftersom det kan vara buskar och sådant ivägen. Riktigt irriterande!
momo4 2011-01-12 17:16 ! Citera #
Backningen för mig har alltid varit svårast och är min akilleshäl, dessvärre något mycket viktigt med körningen. Men jag tycks inte kunna hålla koll på vilka riktmärken jag ska hålla koll på samt hur jag ska rulla ratten. Det sätter sig helt enkelt inte i huvudet och därav blir man nervös vid uppkörningen.

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I dag 12:10
13
I dag 08:50
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo