Start > Körkortsforum > Vad har ni haft svårast med??

Vad har ni haft svårast med??

Gäst 2010-08-01 18:53 ! Citera #
Mitt största problem har varit drag gläget att kunna veta när jag ska släppa kopplingen och om jag gasar tillräckligt.
kerycah 2010-08-02 02:34 ! Citera #
Jag har inte börjat övningsköra än (snart, förhoppningsvis :D ) men för mig kommer det nog bli nerverna :lol:

Mamma har aldrig haft tid (eller lust) att övningsköra med mig, så jag har provat köra med en av mina bröder.
Han har fått en lite ängsligare läggning av mamma så det slutade med att han satt och gastade på mig i bilen, tro tusan att det går bra då! :(
Gäst 2010-08-09 18:09 ! Citera #
Jag har haft körkort i 10 år och har fortfarande problem med högerregeln, det är knepigt att hålla reda på den :?
Men tänk på att ta en sak i taget, man kan inte kunna allt på en gång utan se till att lära något från varje trafiksituation du hamnar i efter hand, sen går det utav bara farten, jag lovar!
jlove 2010-08-11 18:54 ! Citera #
Högerregeln är helt klart knepigast! Man måste ju tänka hela tiden..
tyra 2010-08-11 21:01 ! Citera #
Hmm..... allmänt hastigheten.... svårt att hålla rätt:P
dock svårast att krypköra...
Gäst 2010-08-14 12:23 ! Citera #
Hittills har det nog varit att komma upp i rätt hastighet snabbt. Blir ofta, speciellt i backar, så att det blir lite seg acceleration för mig. Att veta när man ska växla ner osv innan en korsning är också lite luddigt. :P
Gäst 2010-08-19 19:39 ! Citera #
Svårast för mig är:
*Döda vinkeln
*Skyltar och kontroll på allt omkring mig
*Backning
*Stress. Ibland, om folk pratar i monomisk röst (segt , utan avbrott)
*Teori
*Stadstrafik

Just nu ska jag mängdträna i stadstrafik, och köra massor av backning. Detta är min fokus. Kontrollen och döda vinkeln hoppas jag kommer av sig själv. Teori är ju bara plugga, men så jobbigt... :(
Gäst 2010-08-19 19:50 ! Citera #
Jag behöver nog tänka mer på att:

-kolla lite mer runt omkring i trafiken
-inte stressa vid smala vägar
-ha bättre koll på skyltar
-hålla hastighetsgränserna

Annars går det väldigt bra för mig :D har utvecklat mig väldigt bra på kort tid :)
granit 2010-08-21 13:19 ! Citera #
Fick igår höra att jag bör försöka hålla blicken längre fram och ha ett större synfält.

Rondeller tycker jag är stressiga och parkering har jag inte tränat allt för mycket på.

Har även lite svårt för att se alla skyltar om man flera andra saker att tänka på samtidigt.

Snart uppkörning och skrivning med, men hoppas på det bästa :D
Gäst 2010-08-21 18:25 ! Citera #
Körning i tvåfiliga cirkulationer under högtrafik. De två seriella i Sollentuna var största utmaningen. Mitt tips till er i norra Sthlm är att söka upp dessa sent på kvällen då trycket är något lägre. Lägg ett par timmar på att läsa in skyltarna och angrip dessa från alla håll. Tänk på att vara uppmärksam och tydlig i körfältsbytena i tvåfiliga cirkulationer !

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I dag 12:10
13
I dag 08:50
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov