Start > Körkortsforum > Vad har ni haft svårast med??

Vad har ni haft svårast med??

Gäst 2010-06-08 19:53 ! Citera #
Att backa runt hörn tycker jag är knepigt och att parkera backandes. Det hela blir ju inte bättre med att jag blir åksjuk när jag åker bakåt, men det är bara att bita ihop!
Gäst 2010-06-12 13:20 ! Citera #
Dragläget har nog varit det svåraste, det gäller bara att nöta in det.
Elin 2010-06-15 15:19 ! Citera #
Jag har också haft problem med högerregeln men det börjar släppa lite nu i alla fall. Parkering är också något jag har haft svårt med men det är bara träna och träna så går det nog bätter:D
Gäst 2010-06-23 11:01 ! Citera #
Backa runt hörn helt klart. Lyckas nästan aldrig ”få runt” bilen perfekt utan antingen tar jag ut svänger för mycket eller så kör jag på kanten. Antar att det bara är mer träning som behövs dock, övning ger ju färdighet!
Stinis 2010-06-23 21:23 ! Citera #
TimpZ
Ärligt talat, jag har tjatat på mamma sedan jag fyllde 16 och jag fyller 18 i övermorgon. Vi har alla tillstånd men hon har aldrig tid! Det är mina småsyskon, jobbet eller hushållssysslor som alltid kommer i vägen! Så personligen är det att övningsköra privat med stressig förälder :?

Jag känner igen det där. Du får boka in tider med henne och bestämma att det verkligen ska bli av, för båda vill ju att du ska få körkort. Har du ingen annan som du kan övningsköra med annars?
GiuliaDS 2010-07-28 14:04 ! Citera #
Ahah jag har nog svarast med att titta pa speglarna nÄr jag är jätte koncentrerad!:P...

Jag tittar da och da men känner mig stressad för att framsynen blir sämre....
syntax 2010-07-28 16:46 ! Citera #
Jag har personligen haft svårast med höger regeln. Endel i trafiken är inkompetenta och vet inte när den gäller. De gasar och kör bara.

Mitt tips är tänk spatialt, fungerar alltid.
buck 2010-07-29 22:18 ! Citera #
Som många andra skrivit har jag lite svårt att kontinuerligt kolla i speglarna. Parkera, då främst fickparkering kan vara klurigt ibland men något jag redan nu känner blir lättare med övning och något som kommer med tiden. Sen har jag även lite problem att hålla en konstant hastighet. Jag alldeles för lätt att höka farten utan att alls märka att jag göra det. Vet inte riktigt vad jag ska göra åt det. Någon som har samma problem? Några tips hur jag blir bättre på det?
Gäst 2010-07-31 20:49 ! Citera #
Jag tycker att första gången man skulle köra var svårast. Just det här med att hitta drag läget mellan koppling och gas har varit mitt största problem.
Nightrose 2010-08-01 12:20 ! Citera #
Har också svårt att hålla hastigheten särskilt över 70. Har vant mig nu att då jag kollar på speglarna även kolla hastigheten lite oftare.

Andra svårigheter jag har är högerregeln och placering i vänstersvängar i korsningar. Har svårt att placera mig rätt så att man inte stör mötande trafik och bakomvarande trafik.

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I dag 12:10
13
I dag 08:50
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov