Start > Körkortsforum > Vad har ni haft svårast med??

Vad har ni haft svårast med??

Bubblan84 2009-07-31 09:44 ! Citera #
..i körningen??
Handen på hjärtat så har jag mest problem med högerregeln..borde va enkelt men nej..det vill inte sätta sig :/
Sen tycker jag ibland dte är svårt att veta NÄR man ska växla..än har man en bit kvar innan kortet är i hand!!
Gäst 2009-08-01 13:17 ! Citera #
Jag har svåraste att agera hastigt. När man säger sväng höger! Så brukar jag få panik och köra rakfram för det känns som att jag verkligen måste panikbromsa om jag ska kunna svänga in till höger.

Dödavinkeln vid rondellkörning och utrfart till morotväg har man ofta glömt. Blinka ut från rondell. Lägga mig i rätt fil så fort som möjligt.

Det är väl dom sakerna som jag har haft mest problem med :)
strike_formation 2009-08-02 21:48 ! Citera #
När jag kör ut för en avfart glömmer jag ofta att släcka blinkersen, för att de brukar stängas av automatiskt när man svänger, men inte i avfarter. :D
strike_formation 2009-08-02 21:48 ! Citera #
även parkering får jag inte in riktigt. Kan inte tekniken.
Gäst 2009-08-11 14:36 ! Citera #
Det jag har haft svårast med är nog att titta ordentligt bakom bilen när ja ska svänga in på vägar med korsande övergångställe.
Gäst 2009-08-17 11:28 ! Citera #
Ja har problem med o kolla i backspeglarna rätt men de börjar bli bättre en lektion till så :D
Gäst 2009-08-18 16:52 ! Citera #
Det som har varit svårast för mig är att jag ofta glömmer handbromsen pådragen xD Och varje gång jag ska backa bilen ur praken så undrar jag varför de går så trögt. Men för övrigt så har allt annat gått bra. Nu dock kollar jag alltid på instrument parnelen om jag har glömt att lossa handbromsen.
Gäst 2009-08-21 19:01 ! Citera #
Högerregeln i skymda korsningar var väldigt svårt i början. Tog länge innan jag lärde mig anpassa farten bra.
A-L 2009-08-24 09:10 ! Citera #
Det jag har svårast för är att jag har en tendens att hålla ut för långt t höger. Sen är det en aning knepigt att backa ut fr parkering.
TimpZ 2009-08-24 19:12 ! Citera #
Ärligt talat, jag har tjatat på mamma sedan jag fyllde 16 och jag fyller 18 i övermorgon. Vi har alla tillstånd men hon har aldrig tid! Det är mina småsyskon, jobbet eller hushållssysslor som alltid kommer i vägen! Så personligen är det att övningsköra privat med stressig förälder :?

Senaste foruminläggen

Rubrik
3
I går 22:17
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest