Start > Körkortsforum > Studiehäftet: Körkortsboken - …

Studiehäftet: Körkortsboken - frågor, behöver lite hjälp

Gäst 2014-07-31 19:12 ! Citera #
Tja!

Tänkte bara höra vad böckerna innehåller? Har ett gammalt teorihäfte så jag vet på ett ungefär hur det ser ut. Men är det verkligen ett bra häfte/bok för det praktiska också? Läste lite på internet om det men vill verkligen veta så jag kan vara säker på ifall jag ska köpa den eller inte.

Har hittils bara ”körkortsboken”, har en del häften som ”riskettan B” och ”handledarboken”, har ”vägmärken och vägmarkering” samt bonniers trafikskola från 2011..

Har kört ett bra tag nu men jag vill verkligen lära mig det praktiska till 100%. Gjorde en testlektion och såg att läraren hade boken i handen och öppnade en sida och tyckte den såg bra ut. Fast hann aldrig fråga honom om boken.

Tänkte bara höra ifall den går igenom the praktiska tydligt, om den verkligen är nödvändig osv?

Tacksam för svar.
Jossan-88 2014-08-01 09:41 ! Citera #
Körkortsboken + alla häftena innehåller allt som du behöver veta/kunna för att du ska kunna ta ditt körkort. Jag använde mig mycket av körkortsboken när jag skulle ta mitt körkort. Sedan kompletterade jag mitt läsande i den med att göra alla datatester på trafikskolan samt så gjorde jag en massa tester härinne. Startade ett konto härinne och köpte alla 1000 extra frågor 2 gånger. Men själva körkortsboken tycker jag är ett jättebra hjälpmedel till att klara av att få körkort, och alla hjälpmedel är ju bara bra att ha. Så jag tycker verkligen att du ska skaffa den!
Lycka till!
Gäst 2014-08-02 00:55 ! Citera #
Tacksam för svar.

Angående körhäftet, förklarar det tydligt hur man ska göra varje moment rent praktiskt eller är det bara massa övningar det står att man ska göra och sen lite kort info och så?

Står det t.ex. hur man göra för att starta i ett motlut, praktiskt! Står det liksom steg för steg (ungefär) och så? Och sedan kanske t.e.x. om saker som svängar, motorbromsning etc?

Jätte tacksam ifall du skulle kunna svara på det.

MVH
Jossan-88 2014-08-02 12:00 ! Citera #
Som jag skrev förut så står det om det mest nödvändiga som du behöver veta. Det står ju inte exakt ordagrant vad eller hur du ska göra varje moment, för då hade ju häftet blivit tjock som en gammal telefonkatalog. Och det är ju som sagt bara ett häfte :)
Men det står om hur du motorbromsar samt kör miljövänligt, så om du ska ta körkort så får du införskaffa dig det du behöver, och då kan jag verkligen rekommendera körkortsboken..Hade en till salu härinne för ett tag sedan, men den är nu såld. Men håll ögonen öppna härinne, för det dyker upp folk lite då och då som vill sälja sina böcker.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest