Start > Körkortsforum > Hur mycket körde ni hemma inna…

Hur mycket körde ni hemma innan ni började på körskola??

Bubblan84 2009-07-31 09:42 ! Citera #
Kört en del nu men är inte riktigt säker än..kanske bör köra lite till hemma..vill känna mig säker då jag ska köra på körskola..kommer ju va nervös som dte är..*Puhhh*
richek83 2009-07-31 17:07 ! Citera #
Jag har tagit körkort i USA, övningskört då och då under fem år. Nu har jag bestämt mig för att ta tjuren i hornen och ta ett svenskt körkort. Min plan är att ta 10 lektioner. Det bör nog räcka! =)
Gäst 2009-08-21 18:54 ! Citera #
Jag hade kört i kanske en vecka hemma innan min första lektion. Dock har jag haft som mål att ta körkort i sommar och kunde inte övningsköra innan dess, så det beror ju mycket på det. Om jag hade haft tid hade jag nog kört mer hemma, när jag hade min första lektion kunde jag knappt växla rätt så det kändes lite jobbigt. Nervöst är det förstås, men det känns lite bättre så fort man börjat!
TimpZ 2009-08-24 19:14 ! Citera #
Jag får inte köra alls hemma innan körskola. De säger jag kommer paja växellådan annars :o .
valkyriana 2009-09-02 18:37 ! Citera #
Jag körde hyffsat mycket med föräldrarna innan jag kom till bilskolan och när jag väl kom dit hade jag hur mycket som helst att lära mig. Det kan vara bra att komma till bilskolan innan man får ”olater” och lär in fel. Få hum om hur bilen funkar så du slipper sitta hela första lektionen för att hitta dragläge och få in växlar ;-) ta sedna en lektion så att du/ni ska träna på hemma :-).
Lycka till
Gäst 2009-09-08 23:25 ! Citera #
Om du är nervös över att de kommer kolla snett eller så på körskolan ( yes många är det) för att du inte kan köra, va inte det, du är ju där för att lära dig.
billyblue 2009-09-10 22:33 ! Citera #
Jag hade inte kört hemma mer än två gånger när jag började på körskolan
och då var det två gånger när jag var typ 16 (19 nu) just av samma anledning
som nån annan skrev, att mamma inte vílle att jag skulle förstöra bilen.
Men jag skulle rekommendera att ta några körlektioner först, så du får in
körsättet och sen bara nöter du det hemma. För att köra hemma med morsan
lär du dig inte ens en sjuttiondel av vad det du lär dig på körskolan.
klumelur 2009-09-14 11:25 ! Citera #
Jag tror det bästa är att att bara sitta lite i bilen hemma innan, så att du vet vart allting sitter. Du kan ju också prova att starta.
Men kör på körskolan från början så att du får in ”rätt” körning först, då undviker du de små felen. Så börja alltid med att gå igenom moment på körskolan och öva sen på det hemma. Men känn efter också, du behöver kanske inte genomföra alla lektioner som de tycker att du ska göra, många av mina kompisar känner sig lite lurade av sina körskolor faktiskt...

Hälsn. Linda
Gäst 2009-10-22 14:18 ! Citera #
Jag körde en hel del privat för flera år sedan men fick aldrig tummen ur för att börja på körskola då. Nu kör jag bara på körskola. Känns dock ganska bra, jag hade en del ”dumma vanor” som jag tränat bort med läraren (även om jag är lite orolig över att bli övertalad att betala för fler lektioner än som kanske behövs).
Ni som är yngre har tur, kolla med kompisar som har körkort och be dem rekommendera körskolor. :P
Firefox 2009-10-24 11:56 ! Citera #
Började lära mig bilen och hur man manövrerar den som 13 åring (inhägnat område naturligtvis) och började i körskola som 16 åring.

Senaste foruminläggen

Rubrik
12
I går 22:40
6
I går 22:34
11
I går 17:36
8
I går 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov