Start > Körkortsforum > Uppkörning i västerås på freda…

Uppkörning i västerås på fredag… tips?. tack!

Gäst 2014-07-22 16:05 ! Citera #
Ska köra upp i västerås på fredag. Tips? Tack på förhand :) :)
Jossan-88 2014-07-23 09:17 ! Citera #
Vad är det för tips du behöver?
Kan du köra bil och följa trafikreglerna så kommer det gå lysande.
Förutom det så kan jag bara säga att du ska försöka vara avslappnad och inte tänka för mycket, eftersom du är klar för uppkörning så vet du att du kan köra bil, så se hela uppkörningen som en körlektion. Allt du behöver göra är att lyssna på vad din trafikinspektör säger. Gör det inte svårare än vad det egentligen är :D

LYCKA TILL!
Gäst 2014-07-24 20:33 ! Citera #
Hej Jossan!
tack så mycket för din svar. det värmer verkligen. egentligen ska man lita på sig själv eller hur? har övningskört nästan ett år så jag borde vara redo :) ska ge allt av mig imorgon. :)
Jossan-88 2014-07-24 21:12 ! Citera #
Hejsan!
Eftersom du har övningskört så pass länge så borde det inte vara några som helst problem för dig. Jag har bara kört bil i 9 månader innan jag hade min uppkörning. Så försök att vara lugn och se till att få en god natts sömn så ska du se att det kommer gå hur bra som helst...
Lycka till!
mannen 2014-07-26 21:04 ! Citera #
Jag hade tränat mindre än en månad innan min uppkörning. Lärde mig allt från början. Lycka till.
Du fixar det här.
Gäst 2014-07-27 06:39 ! Citera #
Kuggade tyvärr... Jag har kör fyra olika bilar och kände inte igen trafiksverket bil. en vw diesel. allt va bra, placering, speglar, rondeller osv , men manövrering det var inte bra. sen förklarade hon att jag borde ha haft 3 i 50 km/h och i rondeller köra i 2an. att det behöver extra gas innan man växlar på de där bilar. jag tror att jag koncentrerade mig mest utanför att jag glömde höra på motor och titta på varvtalet. jag är ledsen och ska erkänna att lite rädd. nu är det svårt att hitta nya tid just i sommar. ska försöka igen självklart. jag va helt säker att jag skulle klara det. Men men... så är det. har en månad på mig.
Jossan-88 2014-07-27 16:43 ! Citera #
Usch vad tråkigt att du kuggade, men jag kände av samma press som du eftersom jag också körde upp mitt i sommaren(2a Juli 2013) och tänkte att om jag kuggar nu så kommer det dröja tills jag får nästa chans. Men tack o lov så klarade jag uppkörningen på första försöket, men det jag har lärt mig av andra härinne är att du kan ringa och kolla tider varje dag för en ny uppkörning, för dom får ju in avbokningar nästan hela tiden. Men se till att ringa tidigt på morgon för att ha en chans att få en snabb tid.
Sedan det där med bilen, så är det faktiskt inte annorlunda att köra en diesel bil, visst har dom lite högre drivmoment, men det ska du klara av om du är redo för körkort. Jag övningskörde privat med en bensinbil och körde upp med en dieselbil, och tycker att det inte var speciellt mycket svårare att hoppa från bensinbil till en dieselbil. Men nu vet du hur det kommer att vara nästa gång du ska köra upp, eftersom du har fått ytterligare en erfarenhet. Så jag är säker på att du grejar det till nästa gång :)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor