Hej! Nu är det så att jag äntligen tagit mitt körkort och har haft det sen den 30 juni (alltså två veckor ungefär) och jag var jätte glad och är rätt så glad fortfarande över att jag inte behöver tänka mer på uppkörningen eller teorin. Men nu är det så att varje gång jag är ute och kör känns det som jag gör något litet fel eller glömmer att titta/titta noggrant och det tar på mig så himla mycket, för jag vill vara så trafiksäker som möjligt, jag vill verkligen inte göra något fel.
Några fel jag gjorde idag när jag var och körde var att jag närmade mig en liten korsning precis innan mitt hus i ett villaområde och skulle då stanna för att kolla till höger (lite skymd sikt) men samtidigt kom det en flicka på ca 12-13 år cyklande över vägen och jag såg naturligtvis henne och tänkte; Nu måste jag ta det lugnt, och det gjorde jag. Jag stannade och kollade till höger (där nu hon också befann sig då hon cyklat över gatan) och jag såg henne vid ena kanten av ögat. Så när jag såg att det inte fanns några bilar så börja jag släppa kopplingen och såg att hon vända sig och skulle köra över gatan igen men hon ville köra bakom min bil så hon inte skulle korsa min väg, och då kändes det som att jag var för lite uppmärksam och borde ha släppt förbi henne då hon kom från höger och hon är relativt ung och inte uppfattar allt så bra.
Ett till fel som hände idag; var att jag körde och närmade mig en fyrvägskorsning där (jag tror alla) alla ska ha väjningsplikt och jag stannde och kollade höger och väntade till en bil körde förbi och skulle precis börja köra då jag såg två barn på cyklar och deras pappa som ville korsa vägen från vänster (notera att jag skulle svänga vänster) och så klart stannar jag och kollar på pappan och han vinkar att jag ska köra men jag vinkar tillbaks vilket jag inte borde göra till folk ( ett till fel jag gör) och han nickar tacksamt och ska precis börja köra förbi men väntar på bilen som kommer från deras höger som stannar inte och bara fortsätter att köra och gör en lite arg gest (tror jag minns inte helt säkert) mot mig för jag stor inte helt mitt i vägen för jag vill släppa förbi cyklisterna. De kör förbi och jag kör sedan vidare, saken sedan jag började undra om jag kollade till min vänster precis innan jag skulle svänga, de kändes som jag bara kollade höger och på cyklisterna och det gör mig verkligen riktigt arg på mig själv för; Varför kan inte jag bara köra fint och trafiksäkert?! Vill bara lämna tillbaks körkortet för det känns som jag inte förtjänar det...
Förlåt om den här texten är rörig och dålig förklarad (Vilket den är) men jag ville bara få ur mig det här till någon/några som kanske känner samma sak för den känns som jag inte kan vända mig till min far och prata med honom om det här.