Start > Körkortsforum > Kuggar man om man inte motorbr…

Kuggar man om man inte motorbromsar så mycket?

Gäst 2014-07-09 22:27 ! Citera #
Ibland motorbrombromsar jag men iblan inte. Kan man kugga om man inte motorbromsar vid uppkörningen?
Sofie_ 2014-07-09 23:08 ! Citera #
Hej!
Kan kan du, beror ju helt på hur han/hon som du kör upp med ser på det. När jag körde upp så släpte jag bara gasen när jag närmade mig rött och närmade jag mig bilar så växlade jag ner och gled på den farten och när dom började köra så låg man redan i rätt växel och behövde inte stanna. Och det var tillräckligt enligt honom!
Jossan-88 2014-07-10 00:20 ! Citera #
Precis som Sofie skrev så kan man ju bli kuggad på det, motorbromsning har ju med ECO-driving och göra, och vissa är ju väldigt petiga med det, själv så motorbromsade jag bara när även jag närmade mig trafiklysen som visade rött, samt en gång när jag skulle svänga höger efter en brant nedförsbacke, då passade jag på att motorbromsa innan jag bromsade som vanligt..

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo