Start > Körkortsforum > MÅSTE jag göra teori före körp…

MÅSTE jag göra teori före körprov?

Gäst 2014-07-06 17:50 ! Citera #
Gick in på Trafikverket för några veckor sedan och beställde ett körprov, ett prov som jag ska göra imorgon. Kunde inte beställa Teoriprov via internet av någon anledning och ringde därför ner till Trafikverket följande dag för att beställa ett teoriprov. Ett prov som jag ska göra nu på Onsdag. Men efter att ha läst runt lite så ser jag att jag måste i alla fall ha gjort teoriprovet innan jag gör körprovet. Så hur blir det nu? Kommer jag bli nekad att köra imorgon?

Ska väl även tilläggas att jag gjorde teoriprovet några månader tillbaka men misslyckades då.
Björn He 2014-08-19 21:41 ! Citera #
Man ska ALLTID göra teoriprov först, och uppkörning sen. Men även om man inte godkänns på teorin så ska man köra. Om ena provet inte godkänns måste man klara det under 2 månader räknat från dagen man gjorde det andra provet, d.v.s. provet som godkändes (ett godkänt prov är bara giltigt i 2 månader). Om båda proven inte godkänns, eller om det gått 2 månader sedan man godkändes på ett av proven, måste BÅDA göras om i normal ordning: teori först - körning sen.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest