Start > Körkortsforum > Körläraren går för fort fram?

Körläraren går för fort fram?

Terese 2014-07-03 20:41 ! Citera #
Har en lite konstig fråga/fundering... har köpt ett ”körpaket” med 15 lektioner på min trafikskola. Hade bara suttit framför ratten en gång tidigare, för att bara kunna starta bilen och rulla iväg typ. På lektion 1 på trafikskolan fick jag köra ut bland andra trafikanter, på lektion 2 fick jag ut och köra på landsväg i 70 km/h. Tyckte det gick helt vansinnigt fort och var nära på att köra i diket för att jag inte tittade på vägen när jag skulle växla ner... jag är inte redo att köra så snabbt helt enkelt. Är det någon mer vars körskolelärare pushar en ut i trafiken snabbt? Borde jag säga till att det går för fort? Har lektion 3 imorgon och bävar inför hur det ska gå, vill inte råka ha ihjäl någon stackars jäkel.
Jossan-88 2014-07-04 09:35 ! Citera #
Det är klart du ska säga till!!
Dom är ju där för DIN skull inte tvärtom, och det är du som har betalat dom. Så det är helt upp till dig att säga vad du tänker så att dom kan lägga upp en planering som ni alla är nöjda med.. Man ska inte behöva vara rädd när man ska köra bil, då är man väldigt illa ute! Så mitt råd är att prata med dom så fort som möjligt..

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor