Start > Körkortsforum > Uppförsbacke

Uppförsbacke

Sadi 2014-07-01 17:14 ! Citera #
Idag kuggade jag min fjärde teori med 51 p..... Vad är oddsen på det liksom? Hursomhelst detta känns ju fruktansvärt jobbig och jag känner 0 motivation till fjärde uppkörningen. Trodde aldrig detta skulle bli så långdraget, har även lagt ned massa pengar, så att ge upp vore att kasta pengar i sjön. Någon som har varit med om något liknande? Borde jag bara lägga ned detta? Måste även tillägga att jag är mammaledig just nu och ofantligt mycket tid har gått åt körning och att må dåligt över varje misslyckande. Några tips på att orka gå vidare?
Linus 2014-07-04 14:23 ! Citera #
Sadi
Idag kuggade jag min fjärde teori med 51 p..... Vad är oddsen på det liksom? Hursomhelst detta känns ju fruktansvärt jobbig och jag känner 0 motivation till fjärde uppkörningen. Trodde aldrig detta skulle bli så långdraget, har även lagt ned massa pengar, så att ge upp vore att kasta pengar i sjön. Någon som har varit med om något liknande? Borde jag bara lägga ned detta? Måste även tillägga att jag är mammaledig just nu och ofantligt mycket tid har gått åt körning och att må dåligt över varje misslyckande. Några tips på att orka gå vidare?

Jag tänker tipsa dig lite:
Man ska övningsköra medan man studerar teori, för att det blir en repetition för dig som kör på vägen, ser du en skylt/vägmärke ska du fundera vad det betyder, medan jag studerade teori så lägger jag märke till alla skyltar som finns på vägen, inte bara när jag övningskör, även när jag går och promenerar.

Man ska tänka på teori ganska ofta, hur jag pluggade inför teori, jo, jag läste aldrig någon böcker utan läste här i korkortonline och skrev ner allt fel som jag har gjort och läste på, en gång kväll, en gång på morgon, sen göra testet igen här och gjorde fel och skrev ner... tills jag kan alla frågorna och klarar 99-100% på alla försök. Så pluggade jag. Resultat fick jag 57, 52 är godkänd, om jag har läst boken kanske jag kan få bättre betyg men nevermind, jag klarade mig.

Underprovet ska man vara lugnt. Inte stressa sig och känna sig nervös, blunda och andas in djupt och ut så att man inte känner hårda hjärtslaget, kör inte fast någonstans utan markera frågan och går vidare, titta på det senare, koncentrera dig på provet, inte på de andra som går ut och skriker och de som räcker upp handen som har frågor.

Lycka till.
Sadie 2014-07-04 22:38 ! Citera #
Tack för dina tips, ska verkligen ha det i åtanke nästa gång. Nu har jag iallafall klarat uppkörningen så jag är mer motiverad inför teoriprovet. Pluggar för fullt på denna sida just nu.
Linus 2014-07-05 08:53 ! Citera #
Sadie
Tack för dina tips, ska verkligen ha det i åtanke nästa gång. Nu har jag iallafall klarat uppkörningen så jag är mer motiverad inför teoriprovet. Pluggar för fullt på denna sida just nu.

Grattis! Klarar man uppkörningen så är allt lugn, jag tyckte att teori är lättare.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor