Start > Körkortsforum > Eskilstuna?

Eskilstuna?

Gäst 2014-06-27 12:37 ! Citera #
Någon som har lite tips pm eskilstuna? Jag har varit en del där men aldrig kört.
ska dit imorrn och köra lite innan för att känna av trafike osv
..
emmis 2014-06-28 21:49 ! Citera #
Jag har övningskört en del i Eskilstuna! Har pluggat där i tre år också. Mina erfarenheter av Eskilstunas trafik: lite svår i början om man inte är van vid trafikljus och tung trafik (jag bor i en stad utan trafikljus...). Folk har en tendens att inte blinka ELLER blinka höger när de ska vänster, eller vänster när de ska höger. Aldrig upplevt det så ofta som i Eskilstuna!

Överlag tycker jag det är en bra stad att köra i. Det mesta finns att öva på. Konstiga rondeller (typ den vid gamla Skokanonen när man kör mot Sundbyholm/Skiftingehållet), motorväg, trafikljus, övergångsställen osv osv. Undvik rusningstrafiken vid 15-17 om du vill hinna med mycket. Kan vara bra att öva på det med, men det är lite segt att bara stå i köer - det brukar iallafall vara mycket trafik över Nybron förbi Klosters Kyrka och mot Årby.

Lycka till :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
4
I går 22:25
1
I går 18:15
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo