Start > Körkortsforum > Uppkörning Linköping

Uppkörning Linköping

SGW 2014-06-27 09:30 ! Citera #
Uppkörningen närmar sig för mig och jag undrar om det finns några andra här som har kört upp/ska köra upp i Linköping?
Skulle vara trevlig om ni vill dela med er av nyttig information! Vart fick ni/era vänner/bekanta köra upp etc.?
Jag har förstått att Valla-rondellen är en klassiker.
Hoppas på många svar :)
markus 2014-06-27 18:18 ! Citera #
Jag har teori prov på onsdag nästa vecka och uppkörning på fredagen... jag kommer förmodligen vara skapligt nervös men jag känner att teorin e den som jag e mest osäker inför har aldrig varit någon pluggis eller lätt för att lära in saker ... men hoppas att det går bra har kört 15 körlektioner på körskolan plus massa privat med pappa...min körledare säger att ja är redo...
ja valla rondellen kan vara lite klurig men inte så svårt om man tänker efter...
SGW 2014-07-08 08:51 ! Citera #
Hur gick teorin för dig? Fått köra upp ännu? Jag gjorde teorin i fredags och det gick bra. Hade uppkörning igår och klarade mig!!!! Yay! Sån sjuk adrenalinkick! Fick köra inne i stan (!), lite i Vasastaden, Vallarondellen (2ggr) och lite motorväg och sen tillbaka till Garnisonen.
markus 2014-07-08 10:49 ! Citera #
Jag missade teorin förra onsdagen men klarade uppkörningen i fredags. så ska göra om teorin nu på måndag igen... hoppas man klarar det då:)
uppkörningen va inte så klurig. fick en trevlig tant vi satt o snackade lite och den ända säkerhetskontrollen ja fick göra var att kolla bromsen.
ja körde väl i drygt 45 min gjorde fel när ja skulle backa runt hörn men tog det lugnt och stressade inte upp mig. började om att backa och då gick det bra.körde på landsväg, motorväg.motortrafikled, start i backe, m.m det gick bra och nervositeten släppte när man väl va ute o körde... det ja gjorde var att inte tänka på att det satt en inspektör brevid som glodde på mig hela tiden utan fokucerade på vägen o omgivningen
markus 2014-07-08 10:53 ! Citera #
Graitts till kortet faan va nice:)
hoppas ja har det på måndag eftermiddag :)
SGW 2014-07-08 14:18 ! Citera #
Tack så mycket! Håller tummarna för dig!
emma 2016-02-21 17:35 ! Citera #
Hur ska man tänka när man kör i Vallarondellen? har kört den 2 ggr och de gick väl hyfsat bra. men skulle uppskatta om jag kunde få några tips hur man ska tänka? har hört olika, ska man följa skyltarna eller följa vägmarkeringarna för att köra dit man ska? tacksam för svar :) (uppkörning på tisdag!!)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
8
I dag 09:49
2
I går 18:00
2
I går 13:14
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor